Fordeler til højtaler og hørebøffer (god kvalitet)

  • Jeg har set, at man godt kan få sådan en fordeler, som kan skifte mellem enten højtalerne eller hørebøfferne. Somregel er det fra Sandberg eller andre mindre fine mærker.


    Kan i anbefale noget bestemt, hvor man ikke oplever et videre tab i lydkvaliteten?

  • jeg er ikke hele med tror jeg... hvad har du for et lydkort? - du vil gerne kunne output'e lyd til både højtalere og headphones right? - med et godt lydkort får du en headphone amp med egen volume knob, det kan være det er der du skal placere pengene?... Hvis du kører et hi-fi setup synes jeg ihvertfald det er synd at skubbe et mellemled ind bare for at kunne splitte lyden til hørebøffer - det vil helt sikkert give en forringet kvalitet af lyden medmindre du køber et device til 1+k...


    men hvad lydkort siger du at du har?

  • Jah, hvis du har mulighed for at bruge coax eller optisk lyd, så er det jo at fortrække når vi snakker lydkvalitet.. så er den dumme fordeler væk ;)

  • Har et HDA X-MYSTIQUE 7.1 GOLD


    Har godt nok ikke lige tjekket, om det kan have både hørebøffer og pc-højtalerne sat til.


    Ved ikke hvad coax eller optisk lyd har noget at gøre i denne her sammehæng?


    Kort sagt, skal kunne skifte mellem enten hørebøffer til pc-højtalerne.

  • hvis dit lydkort har 2 stk. line out burde du måske overveje at købe en headphone amp - den kan ampe lyden godt op til dine hørebøffer - men igen - det ville et godt lydkort også kunne gøre, så det er måske der pengene skal bruges... et godt lydkort kan du også beholde i mange mange år....

  • jeg har lige læst en lille review af dit kort - der er en S/PDIF I/O Board enhed der vist kan købes som tilbehør - eller også følger den med - har du den? med den har du ihvertfald udgange at tilslutte til en headphone amp... det er nok umiddelbart det jeg ville gøre i dine sko - hvis altså du har et par gode høretelefoner.... hvad har du for nogle hørebøffer?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    jeg har lige læst en lille review af dit kort - der er en S/PDIF I/O Board enhed der vist kan købes som tilbehør - eller også følger den med - har du den? med den har du ihvertfald udgange at tilslutte til en headphone amp... det er nok umiddelbart det jeg ville gøre i dine sko - hvis altså du har et par gode høretelefoner.... hvad har du for nogle hørebøffer?


    Hmm, der var vidst ikke sådan et board med i kassen. Der var kortet, manual og drivers.


    Jeg har nogle Sennheiser HD570, som spiller rigtig fint.


    Sagen er bare den, at nu er kæresten flyttet ind og de kan jo hurtigt brokke sig over, at man spiller for højt. Også selvom man knap nok har skruet op for lyden. Så vil gerne have det sådan, at jeg kan skifte imellem de to ting uden at skulle til at kravle ned under skrivebordet.


    Har iøvrigt et sæt Pod Speakers incl. subwoofer.


  • Har den receiver dine Pod Speakers sidder tilsluttet ikke en hovedtelefon-udgang?

  • hvor mange penge er du indstillet på at smide efter en løsning og bruger du overhovedet det at dit kort har surroundsound? - og så lige for at få det helt på det klare, du har kun 1 sæt sorround-lydudgang ikke? - altså ikke andre andre udgange end dem right?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    hvor mange penge er du indstillet på at smide efter en løsning og bruger du overhovedet det at dit kort har surroundsound? - og så lige for at få det helt på det klare, du har kun 1 sæt sorround-lydudgang ikke? - altså ikke andre andre udgange end dem right?


    Bruger ikke surround, kun 2.1


    Tror kun der er 1 sæt ja

  • hvis du kun vil ha stereo så synes jeg du bør overveje et nyt lydkort med indbygget headphone amp... spørgsmålet er hvor mange klejner du vil kaste efter det...


    jeg har selv et EMU 1820M der kan trække mine HD600 lige så højt op i lydniveau som jeg ønsker det - sindsyg power i det kort... hvis jeg var dig ville jeg overveje at finde emu 1820 versionen, da det kort stort set er ligeså godt. Hvis du køber det kan jeg love dig lækker lyd - ihvertfald i dine høre bøffer - jeg ved ikke hvilken forstærker du har....


    men hvad siger budgettet?


  • Aha.. Jeg gik ud fra at det var til hifi-systemet du ville tilslutte.....



    Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    hvis du kun vil ha stereo så synes jeg du bør overveje et nyt lydkort med indbygget headphone amp... spørgsmålet er hvor mange klejner du vil kaste efter det...


    jeg har selv et EMU 1820M der kan trække mine HD600 lige så højt op i lydniveau som jeg ønsker det - sindsyg power i det kort... hvis jeg var dig ville jeg overveje at finde emu 1820 versionen, da det kort stort set er ligeså godt. Hvis du køber det kan jeg love dig lækker lyd - ihvertfald i dine høre bøffer - jeg ved ikke hvilken forstærker du har....


    men hvad siger budgettet?


    Helt enig.. når man har et lydkort som hda'et så burde man udnytte surround-muligheden, ellers er det imo det forkerte kort man har.


    Og EMU 1820'et lyder faktisk pænt nice.. lidt læsestof


  • Det er min fejl, at jeg ikke lige har forklaret mit setup godt nok, så det er iorden :)


    Kan ikke helt se, hvorfor man skulle have det forkerte lydkort, selvom man kun anvender det til stereo? Det kunne sagtens tænkes, at computeren i et fremtidigt hjem skulle føres sammen med surround-anlægget nede i stuen, og derved kan man få større udnyttelse af kortet.


    Men som det er nu, så bliver det kun brugt til stereo. Spiller alligevel så sjældent spil eller ser film ved computeren. Surround-oplevelsen sker nu engang nede i stuen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Det er min fejl, at jeg ikke lige har forklaret mit setup godt nok, så det er iorden :)


    Kan ikke helt se, hvorfor man skulle have det forkerte lydkort, selvom man kun anvender det til stereo? Det kunne sagtens tænkes, at computeren i et fremtidigt hjem skulle føres sammen med surround-anlægget nede i stuen, og derved kan man få større udnyttelse af kortet.


    Men som det er nu, så bliver det kun brugt til stereo. Spiller alligevel så sjældent spil eller ser film ved computeren. Surround-oplevelsen sker nu engang nede i stuen.


    Oki doki ;) Men jeg ville hellere ofre pengene på et kort, som udelukkende koncentrerede sig om at levere en go' lyd i stereo, når jeg alligevel ikke brugte surround.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand


    Oki doki ;) Men jeg ville hellere ofre pengene på et kort, som udelukkende koncentrerede sig om at levere en go' lyd i stereo, når jeg alligevel ikke brugte surround.


    enig