Grafikkort HjÆlp!!

  • Hey alle sammen,


    Skal ud og ha´ mig en ny PC og da jeg skulle vælge grafikkort gik jeg helt i stå. Er der nogen der kan hjælpe mig? Må koste 4000.- + - 500.-
    har kigget på et GeForce 8800GTX 575M, 768MB GDDR3 fra XFX, men er ikke helt sikker.


    En ven har fortalt mig at jeg skulle vente med at købe et grafikkort til november, da de vil falde i pris pga nogle nye grafikkort der kommer til den tid. Er det rigtigt eller har min ven spist søm?


    Jeg kan godt lide at spille FlySim, RPG spil og FPS.


    Desuden er jeg også i tvivl om CPUén.


    Er der nogen derude der kan give mig nogle bud?


    Jeg regner med at skulle bruge 12000.- på PCén dvs kabinet + indmad, alt andet har jeg.


    Håber at der er nogen derrude, der kan hjælpe en fortabt spilleglad sjæl.


    MVH. Lars

  • prøv at kigge rundt i forum, der er masser der søger det samme, men helt ned til 8000 kr.....det afhænger af dit behov og hvilken opløsning du ønsker at spille i...skal du skifte cpu skal bundkort og ram formodentligt også skiftes så det passer, og også en ordentligt strømfosyning... mange kan nøjes med et x1950 pro , men nogle få finder det nødvendigt med det bedste af de bedste...hvor afskrivningen også er størst på....det med at vente på nye kan du blive ved med, så er der ikke noget vitalt inden for en uge elelr 2 så gå bare i gang med at bestille.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.