Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. september 2007, 08:20

Jeg har en pige som skal bruge en bærbar PC'er nu (Hun fortsætter i gymnasiet til næste år).

Krav:
- WebCam
- trådløs internet
- hurtig til alm skoleopgaver (som jo ikke er så meget) samt hurtig til opstart.
- max. 15,4" skærm (skal ikke fylde for meget)

I A-Z kataloget har jeg set en Acer celeron M 1,6 GHz, er det ikke en lille processer, hvis den gerne skulle holde nogle år ?? har set her på siden at Acer får nogle hug - har I et bedere forslag.

Pris ca. 5.000,-

Har set på edbpriser.dk hvor der er mange gode bærbare til prisen, men kan ikke se at de har webcam. Har forsøgt at søge på "web" og "cam" men det giver ingen søgeresultater ?

Er der nogen der har gode forslag.

2

mandag, 10. september 2007, 21:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af knudmo31
Jeg har en pige som skal bruge en bærbar PC'er nu (Hun fortsætter i gymnasiet til næste år).

Krav:
- WebCam
- trådløs internet
- hurtig til alm skoleopgaver (som jo ikke er så meget) samt hurtig til opstart.
- max. 15,4" skærm (skal ikke fylde for meget)

I A-Z kataloget har jeg set en Acer celeron M 1,6 GHz, er det ikke en lille processer, hvis den gerne skulle holde nogle år ?? har set her på siden at Acer får nogle hug - har I et bedere forslag.

Pris ca. 5.000,-

Har set på edbpriser.dk hvor der er mange gode bærbare til prisen, men kan ikke se at de har webcam. Har forsøgt at søge på "web" og "cam" men det giver ingen søgeresultater ?

Er der nogen der har gode forslag.

Lige bortset fra web-cam kravet, så er en bærbar i den prisklasse mere end rigeligt til lidt skole halløj :-)

---------------------------------------------------------------------
http://www.calibra.dk
---------------------------------------------------------------------
mvh Proxie

3

mandag, 10. september 2007, 21:57

Har du nogle forslag til hvilKen PC jeg skal vælge ?

4

mandag, 10. september 2007, 22:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af knudmo31
Har du nogle forslag til hvilKen PC jeg skal vælge ?

Jeg synes du skal kigge på

www.dell.dk

eller

www.zepto.dk

Begge har fornuftige priser, og opfylder dine krav.

5

tirsdag, 11. september 2007, 07:31

Medmindre det virkelig nødvendigt at få bærbaren et år før hun ska bruge den på gym ville jeg anbefale at vente til sommerferien....så vil du kunne få mere for pengene osv.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

6

tirsdag, 11. september 2007, 08:35

Zepto ser meget spændende ud. Har aldrig hørt om dem. Har I erfaringer med dem (virker det/ service m.v.).
Deres value maskiner er typisk med 1,83 GHz Intel® Celeron® M 540 og 512 RAM er det nok når man kigger 3 år frem i tiden (jeg har ikke den store vide selv) ?

Og ang. det med at vente, så vil hun allerede nu kunne få en del ud af en bærbar, så vi vil gerne købe allerede nu (ellers har du HELT ret JuiCe).

7

tirsdag, 11. september 2007, 12:23

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHO…2UAAAEOlhA03xiY

Her får du en 2 Ghz Core Duo, 2GB ram, 15,4", 160GB HDD osv. Syntes det ville være et langt mere fornuftigt køb. Dog uden webcam, men ville jeg os gerne undvære for at få den ydelse.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (11.09.2007, 12:24)

8

tirsdag, 11. september 2007, 12:26

Generelt er der ikke meget som er nok når man ser 3 år frem indenfor elektronik. Desværre. :D

Ej, den burde den sagtens kunne klare diverse tekstopgaver til den tid, men der er ingen tvivl om, at du til en pris på omkring 5000 kroner, ikke kan forvente at den følger synderligt godt med generelt. Men skal den kun bruges til tekstopgaver bør der ikke være problemer. Det kræver jo ikke den vilde processor-kraft at behandle et tekstdokument.

9

tirsdag, 11. september 2007, 12:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-

Her får du en 2 Ghz Core Duo, 2GB ram, 15,4", 160GB HDD osv. Syntes det ville være et langt mere fornuftigt køb. Dog uden webcam, men ville jeg os gerne undvære for at få den ydelse.

Hvad sker der for den der? 8o

Er der sket et styrtdyk i priserne siden jeg så på bærbar for få uger siden, eller er du sikker på det ikke er en fejlpris? Det virker da godt nok lige billigt nok det der.

10

tirsdag, 11. september 2007, 12:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Henrik-

Det er faktisk en god maskine til de penge må man sige. Der er vist ingen tvivl om at det er noget af det bedste til de penge vi her snakker om.

Zepto laver nogle utrolig gode maskiner, har selv en og er utrolig glad for den.

De ligger dog ofte lidt over i pris, man betaler lidt for at få dem lavet personligt efter bestillingen.

Generelt set vil jeg ikke anbefale noget som har mindre end 1 gb ram og hvis det som i ovenstående kan findes med 2gb er det klart at foretrække, især taget i begtragtning af det er en som skal bruges i nogle år.

Af samme årsag ville jeg nok også gå uden om celeron cpu'en og gå efter noget som ovenstående.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

11

onsdag, 12. september 2007, 08:18

Det er en rigtig lækker maskine, MEN der SKAL være webcam.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.