Hvad er mini-pci slot

  • Hej alle.
    Grunden for mit spørgsmål er at jeg vil købe et VIA EPIA NX15000G nano-itx bundkorthttp://www.via.com.tw/en/produ…ds.jsp?motherboard_id=470, og der er kun en Expansion Slots, nemlig en mini-pci slot. Da jeg vil bruge bundkortet til et media center, skal jeg jo gerne havde plads til et tv-tuner kort, og kan det passe der, eller skal jeg kigge efter et externt tv-tuner kort.
    I så fald hvilket ville i syntes ville være godt. Nu tænker i jo nok hvorfor ikke købe et andet bundkort med
    en normal pci slot, fordi jeg så skal op i mini-itx størelsen og det vil jeg ikke.
    Jeg håber at i kan hjælpe.
    Hilsen Morten.

    Phenom II X4 940 6 MB 3 GHz. Asus M4A79 Deluxe. OCZ DDR2 PC 9200 4096MB kit. Corsair HX520W. Antec Twelve hundred. Samsung HD 401LJ + 3 stk. Samsung HD 753LJ. Acer AL1715 skærm.

  • nej det kan du ikke med et nano-itx , men køb et micro-atx bundkort istedet, der kan du have standard komponenter i faktisk...og det er småt nok til at man kan have det i en gammel forstærker fx...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej Fragman.
    Tak for interessen. Jeg har kigget rundt omkring på nettet og har læst at hvis man bruger en miniPCI to PCI Converter skulle man kunne bruge almindelige pci kort, men hvor fanden får man fat på sådan en dims. Hvis det er mere eller mindre umuligt så må jeg se på et andet bundkort ( mini-itx ) eller vælge et externt tv-tuner kort med usb, og så gemme det inde i kabinettet.

    Phenom II X4 940 6 MB 3 GHz. Asus M4A79 Deluxe. OCZ DDR2 PC 9200 4096MB kit. Corsair HX520W. Antec Twelve hundred. Samsung HD 401LJ + 3 stk. Samsung HD 753LJ. Acer AL1715 skærm.