vil gerne fjerne shared ram fra grafikkort.

  • Hej.


    Jeg vil gerne høre hvordan jeg kan "computeren" de ramder lige nu er shared og bliver brugt af grafikkortet på en bærbar. Grafikkortet har allerede 128 mb dedikeret ram.
    Det er tale om en bærbar der køre med Viste home Premium.


    Hvor svært er det at sætte ekstra ram i en bærbar?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lmg
    Hej.


    Jeg vil gerne høre hvordan jeg kan "computeren" de ramder lige nu er shared og bliver brugt af grafikkortet på en bærbar. Grafikkortet har allerede 128 mb dedikeret ram.
    Det er tale om en bærbar der køre med Viste home Premium.


    Hvor svært er det at sætte ekstra ram i en bærbar?


    Hvilken bærbar er det?


    De grafikkort, som har egne ram, men som kan låne fra resten af rammene, benytter som regel først de ekstra ram, når der er brug for det. Så ved almindeligt brug, bruger grafikkortet bare sine egne ram.

  • Det er en Acer travelmate. Den har 1 gb DDR2 ram, og et Geforce 7300 eller 7600 grafikkort, med 128 mb dedikeret ram, og ekstra 256 mb ram.


    Den er langsom til alt, selv at åbne en mappe, kan der være for lidt ram i?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lmg
    Det er en Acer travelmate. Den har 1 gb DDR2 ram, og et Geforce 7300 eller 7600 grafikkort, med 128 mb dedikeret ram, og ekstra 256 mb ram.


    Den er langsom til alt, selv at åbne en mappe, kan der være for lidt ram i?


    Åbn Joblisten og se hvad det er der kører og hvor meget ram, der er i brug.

  • Formatering kan også nogle gange hjælpe på problemer som du fortæller der ;)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    Formatering kan også nogle gange hjælpe på problemer som du fortæller der ;)


    Men lad os nu lige se om problemet ikke kan løses uden at skulle have gang i en formatering...

  • Hvilket stryesystem du kører er bestemt også væsentligt..

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Axel
    Hvilket stryesystem du kører er bestemt også væsentligt..


    det er vista...hvilket nok er hans hovedproblem imo..........med win xp ville det slet ikke være så sløvt, og måske endda friskt........

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lmg
    Jeg tror at du mener fysisk hukommelse. Den ligger og svinger imellem 420-450.


    Det lyder meget fornuftigt.
    Hvordan ser det ud med CPU-forbruget, når PC'en kører langsomt?

  • Hej igen, fra lmg.


    Jeg har haft problemer med min profil, så jeg har lavet en ny profil.


    Min bærbar bruger 100% af CPU næsten hele tiden. Jeg har en AMD x2 4000+
    Den bruger 20-30 % af ram når jeg ikke laver noget, og 70% når jeg beder den om noget.
    Den tager 1,5 til 4 sek om at åbne en mappe eller en internetside.


    Mvh.
    Lmg.