Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 7. september 2007, 21:43

Hey!

Jeg kunne godt tænke mig en ny skærm og ville gerne høre lidt om jeres meninger omkring skærme.
Har kigget lidt på nogle 22'' fladskærme og efter lidt research har jeg fundet frem til Samsung SyncMaster 226BW ( http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307883 ), som jeg også kan se I har snakket lidt om i nogle af de tidligere tråde.

Jeg ville gerne høre om denne skærm er god til spil, mht. opløsning osv. Har ens grafikkort noget at sige til opløsningen i spil (Har et GeForce 7900 GTX). Jeg kan også se at der er kommet en "opdatering" til skærmen - nemlig Samsung SyncMaster 2232BW ( http://www.samsung.com/dk/products/monit…1_40/2232bw.asp ). Er det kun designet der er nyt?

Igen skal skærmen primært bruges til spil, men må da også godt være god til lidt film og sådan :)

Ps. Har set I har snakket lidt omkring nogle paneler som skulle være anderledes? Hvad er det? Ved ikke engang hvad panelet er...

Håber I vil hjælpe mig.

Mvh. AndersSN

2

lørdag, 8. september 2007, 10:45

Hey igen :)

Har kigget lidt videre og har fundet Samsung SyncMaster 245B ( http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=385951 ). Nogle som ved om denne skærm er med det såkaldte gode S panel eller med det dårligere A panel. Ved som sagt ingenting om disse ting - kun hvad jeg har fundet af information fra andre fora.
Opløsningen på denne skærm passer vel bedre end skærmen på 226 bw'en gør. Eller er det mig som er helt lost :P
Kan yderligere ikke lige finde information om nogle af disse skærme har USB pote.. :(

På forhånd tak.

3

lørdag, 8. september 2007, 10:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af AndersSN

Har kigget lidt videre og har fundet Samsung SyncMaster 245B ( http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=385951 ). Nogle som ved om denne skærm er med det såkaldte gode S panel eller med det dårligere A panel. Ved som sagt ingenting om disse ting - kun hvad jeg har fundet af information fra andre fora.
Opløsningen på denne skærm passer vel bedre end skærmen på 226 bw'en gør. Eller er det mig som er helt lost :P
Kan yderligere ikke lige finde information om nogle af disse skærme har USB pote.. :(

På forhånd tak.

Dumt at købe en skærm med så høj opløsning, da dit grafikkort ikke kan trække nyere spil i 1920x1200..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

lørdag, 8. september 2007, 11:04

Okay, så blev jeg så klogere :)
Synes bare jeg læste noget om et sted at 22'' i 1680 x 1050 svarede til en 20,1''. Men det gør måske ikke så meget.

5

lørdag, 8. september 2007, 12:10

Citeret

Okay, så blev jeg så klogere :)
Synes bare jeg læste noget om et sted at 22'' i 1680 x 1050 svarede til en 20,1''. Men det gør måske ikke så meget.

De fleste 20"'er kører også 1680 x 1050.. Ville klart købe en 20" da den jo som sagt kører samme opløsning som en 22", på 22" bliver billedet bare mere uskarpt pga. større pixels.

Kig på en Samsung 206BW - Er en lækker skærm!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

lørdag, 8. september 2007, 13:28

Efter at have snakket lidt på irc osv. har jeg fundet frem til at du har ret. De siger alle at 20.1'' er bedre end 22''... Så er det bare med den samsung dér.. Den står til noget med 160º og den nyere version har 170º. Det gør vel ikke den store forskel - gør det? Det er faktisk den eneste forskel jeg kan se på dem, altså 206bw of 2032bw, udover designet...

7

lørdag, 8. september 2007, 13:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Tarantula

Citeret

På forhånd tak.

Dumt at købe en skærm med så høj opløsning, da dit grafikkort ikke kan trække nyere spil i 1920x1200..

Nu kan man jo sagtens kører i en lavere opløsning end dens native, og synes ikke det ser underligt ud på min 24".

Seneste tests og artikler

7

MSi Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny GeForce 344.11 WHQL driver

Sammen med lanceringen af de n
Læs Mere

0

NVIDIA stopper med tre GeForce 7xxx grafikkort

I forbindelse med lanceringen
Læs Mere

0

Biografpremierer i uge 38

Så er det igen blevet tid til,
Læs Mere

0

Need for Speed Rivals Complete Edition annonceret

EA har annonceret Need for Spe
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.