USB-pen slukker computeren

  • Her til aften ville jeg sætte min USB-pen i min computer, men da jeg gjorde det slukkede computeren - Lidt efter tændte den igen, men slukkede så hurtigt igen. Jeg prøvede at tage pennen ud, og så starter den fint (Skriver fra den nu). Men hvis jeg sætter den i igen, slukker den. Jeg har aldrig oplevet det før. Jeg har prøvet begge USB-porte foran på computeren og også én bagpå, og resultatet er det samme. Har prøvet at sætte pennen i en anden computer, hvilket ikke gav problemer.


    Er der nogen forklaring på dette? Er min computer 'fucked'?


    På forhånd tak for svar.


    Mvh Schindler

  • lyder somom dit bundkort eller psu ikke kan give nok strøm til usb portene....men det er bare en løs vurdering......virker ihvertfald meget mystisk.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    lyder somom dit bundkort eller psu ikke kan give nok strøm til usb portene....men det er bare en løs vurdering......virker ihvertfald meget mystisk.


    Jeg er pænt meget enig :9xo


    Hvilken PSU, og hvilket bundkort har du i maskinen? :)

  • enten er din PSU for svag til at trække nøglen (sammen med resten af computeren) eller også trækker nøglen af en eller anden grund mere end de 5 A (måske kortslutning inde i nøglen) end USB porten tillader.


    Det sidste lyder mere sansynligt, da en sikring inde i USB controlleren slår fra og slukker computeren

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    enten er din PSU for svag til at trække nøglen (sammen med resten af computeren) eller også trækker nøglen af en eller anden grund mere end de 5 A (måske kortslutning inde i nøglen) end USB porten tillader.


    Det sidste lyder mere sansynligt, da en sikring inde i USB controlleren slår fra og slukker computeren


    5A på usb-porten? Så meget tror jeg nu ikke der løber!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    enten er din PSU for svag til at trække nøglen (sammen med resten af computeren) eller også trækker nøglen af en eller anden grund mere end de 5 A (måske kortslutning inde i nøglen) end USB porten tillader.


    Det sidste lyder mere sansynligt, da en sikring inde i USB controlleren slår fra og slukker computeren


    Det er jo åbenlyst at det ikke er USB-Pennen der kortslutter - Han skriver jo at den virker fint i andre maskiner :9xo Umiddelbart er det hans USB på den pågældende maskine der er noget galt med IMO..

  • Har lånt en kamerats USB-pen, og resultatet var det samme: Efter lidt tid genstarter computeren, og lader jeg pennen sidde i, når den kun ca. 10 sekunder ind i genstarten, før den påny genstarter.


    What is my problem?


    På forhånd tak.


    Mvh Schindler

  • Har du prøvet at sætte andet end en USB-pen til?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Hvis det er et problem med PSUen der ikke kan levere strøm nok, så kan dette vel ret nemt testes ved at tage noget hardware ud som ikke er strengt nødvendigt (CD-drev/lydkort eller lign.) og se om problemet stadigt er der. Er det ikke kunne det tyde på at PSU ikke kan levere strøm nok, og bør skiftes.


    /ask

  • Har netop haft computeren startet i BIOS - Jeg satte min egen USB-pen i, og der skete intet. Altså computeren genstartede ikke. Dvs. det er ikke mit bundkort eller lignende, som er (næsten) færdigt, men snarere en software-fejl? Eller...?