Nyt hjemmebio system - ( Bose Problem )

  • Står med min svoger som har dette Bose 3-2-1 system :


    http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159419


    Dette har allerede været sendt ind 2 gange pga at når man ser film, kan den fryse eller hakke i billed. Han havde os den tidligere model som var inde 4 gange med samme problem. Skal siges at der er prøvet med et utal af film som er helt nye og uden ridser, og dette sker ikke i andre afspillere.


    Han er glad for deres design, lyd osv, men efter at have sendt det ind 6 gange samlet bliver man lidt træt af Bose, når de har haft det længere tid til reparation end man selv har kunne nyde det.


    Er der nogle som har hørt eller oplevet lign problemer med Bose, eller er vi bare utrolige uheldige ?


    Samt hvis i har andre systemer i samme prisklasse må i gerne anbefale. Ser helst det også kun er med 2 fronthøjtalere samt sub som dette.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Vil lige tage et kig på dem. Nogle der kender lidt til disse Sony ?


    Sony DAV-X1V


    [Blocked Image: http://sp.sony-europe.com/media/9/4213]


    http://www.sony.dk/view/ShowPr…rround+Kit+%26+DVD+Player


    Koster ca 6,5 k :

    http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=262836

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Problemet er jo nok at de andre lydsystemer ikke opnår samme lydkvalitet som Bose gør.


    Du kan evt. kigge ind i hifiklubben og hører hvad de kan anbefale. Det skulle nok kunne lade sig gøre at få noget til de penge.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • synes ikke at hifiklubben har så stort et udvalg af surround anlæg.


    de har jo kun sådan nogle kæmpe 5,1 kanals sæt som koster en bondegård.


    men prøv at tage et kig på det samsung sourrund anlæg det er fedt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    synes ikke at hifiklubben har så stort et udvalg af surround anlæg.


    de har jo kun sådan nogle kæmpe 5,1 kanals sæt som koster en bondegård.


    men prøv at tage et kig på det samsung sourrund anlæg det er fedt


    Ja det fylder primært lidt men det er fordi de er lavet til at afspille lyd og ikke bare til at se smarte ud som de andre producenters.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    synes ikke at hifiklubben har så stort et udvalg af surround anlæg.


    LOL.......Hi-Fi Klubben har såmænd kun et af landets største udvalg i surround systemer. Med mindre du mener de der små skod systemer med det hele i en kasse. Dem er der rigeligt af andre steder....


    Denne her kan dog også købes i Hi-Fi Klubben og virker faktisk forbløffende godt. Den koster kr. 7.499,- og af en eller anden årsag er den endnu ikke kommet på hjemmesiden.

  • Jeg købt at BOSE anlæg med 5 højtaler, efter et ½ år forsvinder lyden, ned og klager over det, det bliv sendt ind, men BOSE vil ikke indrymme , at det fejler noget, det sket 2 gange, men mellem tiden forsvandt problemet.
    her på det sidste dage, så vi 2 film, ( købte film) , når det når halv-vej så fast-froser filmen, man kan ikke bruge tastatur på fjernbetjening, nej, man skal slukke for anlæget, for at starte det igen, jeg har være ned og klager over det, jeg fortalte dem i forretning, at jeg vi lige kører 2-3 film igennem, og hvis det sker, vil de gerne låne det film der er problemer.
    jeg håber ikke, at jeg er den eneste der har det problem...

  • vi har et:
    Harman/Kardon HKTS 11BQ, 5.1 Home Cinema Speaker System (koster ca. 4700 kr)


    samt en reciever (ellers får du kun højtalere, center samt sub) :
    Harman/kardon AVR 247, 7 x 50W 7.1 Channel A/V Receiver with HDMI Switching (koster ca. 5500 kr)


    ca. 10.000 kr for et anlæg og så spiller det altså som en drøm. det kræver bare en del indstilling og teknisk snilde (da den reciever den er temmelig avanceret.)


    men der følger et kit med hvor man placerer en sender midt i rummet og så indstiller højtalerne sig selv ud fra den... det er smart...


    jeg valgte bose fra da jeg kun hører klager om det, og synes ikke lyden er bedre end på harman/kardon :) første gang jeg hørte anlægget (harman altså) nede i fona fik jeg det helt dårligt så højt og rent kunne det spille. det var alt for overvældende.

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1