iPod mini død?

  • Hejsa. Her forleden da da jeg prøvede at tænde min iPod mini, der nok havde lagt i en skuffe i en måneds tid uden at blive brugt, ville den simpelthen ikke tænde. Nå ja tænkte jeg, den var vel gået tør for strøm. Jeg smed et kabel i bagenden på den og koblede den til computeren. Der sad den nok i en 10 timers tid (hvilket plejer at være mere end rigeligt til en opldaning). Så tog jeg den ud igen og prøvede at tænde. Intet. Intet overhovedet. Det havde jeg prøvet før hvor jeg fik det til at virke efter et par gange. Men der skete absolut intet. Jeg prøvede at smide den til at oplade igen fordi jeg troede at jeg måske ikke havde sat kablet ordentlig i eller noget i den stil. Jeg sikrer mig at det hele sidder som det skal osv. Men denne gang lægger jeg mærke til at iTunes ikke åbner op da jeg smider den i, og den viser heller ikke at den begynder at lade. Den er helt væk.
    Så kigger jeg lidt på Apples hjemmeside og finder så ud af at man kan "nødstarte" en iPod Mini ved at holde Menu og midterknappen nede i 15 sekunders tid. Dette prøver jeg så. Det virker heller ikke, heller ikke efter 10 gange med over et minut nede.


    iPod'en er fra maj 2005 så jeg skyder på at der ikke længere er garanti på den.


    Er den gået død? Eller er der noget jeg kan gøre/prøve på at få den genoplivet? :crazyeyes:


    Edit: Det er ikke ledningen den er gal med, virker fint med min søsters iPod.

  • Min Mini har faktisk lavet samme nummer.. Havde ikke brugt den i 3 måneder.. Hev den frem af skuffen, og batteriet havde selvfølgelig afladt sig selv. I med laderen - Absolut INGEN respons.. Lod den sidde i, i et par timer, og så pludselig fungerere lortet! Prøv det..


    EDIT: Hvis den har været i, i 10 timer, er den nok pænt gal..
    EDIT 2: Prøv med den rigtige lader, og ikke bare USB..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 2 gange, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula
    Min Mini har faktisk lavet samme nummer.. Havde ikke brugt den i 3 måneder.. Hev den frem af skuffen, og batteriet havde selvfølgelig afladt sig selv. I med laderen - Absolut INGEN respons.. Lod den sidde i, i et par timer, og så pludselig fungerere lortet! Prøv det..


    EDIT: Hvis den har været i, i 10 timer, er den nok pænt gal..
    EDIT 2: Prøv med den rigtige lader, og ikke bare USB..


    Har ikke "den rigtige lader", har aldrig haft en :(

  • har din søster ikke en rigtig lader til hendes ?


    nu har jeg selv kun en Ipod shuttle eller hva de hedder, men er det ikke muligt at få batteriet ud på sådan en mini ? så evt prøve med din søsters batteri....
    hvis det som sagt overhoved er muligt at få det ud :)


    ellers ville jeg nok prøve at smutte forbi en Fona, de har efter min erfaring godt styr på ipods.
    jeg var der nede da min shuttle blev ved med at spille sammen nummer hele tiden lige meget hvad jeg fortog mig.
    og efter de havde haft den i en 3 timer virkede det igen, slap med en sølle 50kr for besværet :)


  • Nej hun har heller ikke nogen oplader. Og det er heller ikke muligt at åbne min eller hendes ipod og hvis det var ville det være ubrugligt da hun har en iPod nano. Gider heller ikke smide den til reperation og risikere at skulle af med en masse penge som jeg lige så godt kan købe en eller anden random mp3 afspiller for :D Jeg kører bare bus ca. 1½ time hver dag så ville godt kunne høre noget musik :)