Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 1. september 2007, 21:54

Når nogen taler i mobil-telefon mens jeg ser fjernsyn (dr1/tv2 -> digital) (via Pinnacle PCTV hybrid pro), falder signalet delvist eller helt (på tuneren altså).
Det er helvedes irriterende, og på de "normale" analog-kanaler kan man også se at mobilen går i.

Mit spørgsmål er så om det er min TV-tuner det er galt med, eller om det er stueantennen? Jeg synes ikke rigtig at jeg kan se nogen forringelse i signalet på almindelige fjernsyn.
Så umiddelbart tyder det vel på at det er tuneren der ikke er helt i orden... eller hva?

2

lørdag, 1. september 2007, 23:51

De gamles digitale TV-tuner lider af det samme når man modtager eller sender data på mobilen. Det er dog kun hver anden gang der kommer forstyrrelser. I deres setup benyttes tagantennen så det er jo nok tuneren der ikke er skærmet ordenligt - eller hvad der nu er galt. Dette er sikkert også tilfældet ved dig.

3

søndag, 2. september 2007, 14:28

okay tak.
Så må jeg nok endnu engang til at finde en ny tv-tuner. Det er ellers ikke mere end et halvt års tid siden jeg købte min PCTV Hybrid Pro.

4

søndag, 2. september 2007, 15:22

Du kunne også prøve med nogle HF tætte kabler..

Er sikkert dine kabler der ikke er nok skærmet..

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.