1

lørdag, 1. september 2007, 20:59

Hej

Jeg sidder med en helt nykøbt computer.

Den virker super fint, i alle spil, programmer osv osv, men når jeg lukker computeren afgiver mit grafikkort Inno3d 8800 GTX en lyd fra sig, mest som en advarsel lyd om mangel på strøm eller lign.

Er der nogen der kender en løsning på problemet? eller sidder med det samme underlige problem?

Jeg har læst at det kan skyldes PSUen eller Motherboardet slukker før grafikkortet gør og derved afgir grafikkortet en advarselslyd?

Det er KUN lige inden computeren slukker, genstart eller lign er der intet problem ved.

Specs er:
Inno3d 8800 GTX
Intel Core 2duo 6850
Asus pk5 motherboard
Corsair 620watt PSU
2gb corsair 6400 ram

Nogen hjælp?

Tak

mvh

Martin

2

lørdag, 1. september 2007, 21:28

har du sat begge strømstik i kortet?

i7-7700K@5.2GHz (delidded)- AMD VEGA 64 - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

3

lørdag, 1. september 2007, 22:16

Ja, og testede kortet ummidelbart efter at have hørt lyden første gang (første gang jeg slukkede computeren) og da jeg tændte udgav kortet netop den lyd den gir lige inden computeren lukker ned.

Her blev lyden bare VED og stoppede ikke før jeg slukkede igen og satte begge 6pin stikkene i igen.

Deraf min vurdering at det nok er en indbygget advarsel omkring strøm, men som sagt virker kortet ud over den dumme slukke lyd helt fint...har spillet 3-4 timers Supreme Commander på max settings uden noget problem.

hmm?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.