Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 1. september 2007, 15:05

Hey.
Lige et ganske kort spørgsmål.
Kan alle HDMI kabler klare 1080p? Synes at jeg er blevet lidt usikker efter jeg har læst lidt rundt.

Tænker specifikt på det her kabel.
Desuden er der så meget kvalitetsforskel på sådan et kabel og så et til 300 bobs. Tror ikke jeg vil ofre så meget.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sonico" (01.09.2007, 15:27)

2

lørdag, 1. september 2007, 19:05

Nej, alle HDMI kabler kan ikke klare 1080p.
De billige er typisk ikke testet med FullHD fra producentens side, så der skal du ikke regne med andet end en halv flad 720p opløsning.
Det der sker er i værste tilfælde at du får artifacts og udfald i signalet, eller endnu værre bare intet billede, hvis du sender 1080p gennem for billige kabler (har jeg selv prøvet).

Der kan være SUPER meget forskel på HDMI kabler, præcist ligesom der kan på Coaxialt digitale kabler.
Men alt afhænger jo af hvad for noget udstyr du kobler sammen - hvis det er en Blu-Ray afspiller på en 50" FullHD plasma så gør klogt i at brug mindst det dobbelte af din nævnte 300,- pris for at garantere ordentligt billede.
Hvis det er en dvd på en 23" lcd, så er det lidt ligemeget hvad kablet er.

Et finger prej kan være at gå efter HDMI 1.3 certificerede kabler, de er testet til at kunne overføre multikanal lyd OG 1080p signaler samtidig - det er den rette vej at gå for ikke at skulle skifte kabel senere.

Intel i5 6500 :: 2x8GB Corsair Dominator Platinium DDR4-2400 :: 1x Intel520 240GB SSD + 1 TB Toshiba Sata3 ::
Corsair MP500 NVMe SSD OS-drive :: Zotac GTX1070 AMP Extreme! :: EVGA SuperNova 750 G2 PSU :: Lian-Li PC-V33 :: AOC 2460 144Hz :: Asus ROG Gladius :: CM QuickFire Rapid-i

3

lørdag, 1. september 2007, 19:12

Ok. Det lyder jo ikke godt. så må jeg holde mig fra det kabel.
Hvad så med denne her sag fra logitech HDMI Cable for PS3 til 250 hos shg.
Det er jo godkendt til 1080p, og kan se at på logitech´s side ligger det til 499. Ved godt de tager overpris for deres vare, men der må vel være lidt kval over det til den pris.

Det skal være fra en PS3 til 32" samsung lcd tv

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sonico" (01.09.2007, 19:13)

4

søndag, 2. september 2007, 10:20

Hvad er det for samsung du har, er i gang med at finde en LCD-TV..?
Men kunne godt bruge nogle anbefalinger..

mvh
Seganer

5

søndag, 2. september 2007, 10:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af sonico
Ok. Det lyder jo ikke godt. så må jeg holde mig fra det kabel.
Hvad så med denne her sag fra logitech HDMI Cable for PS3 til 250 hos shg.
Det er jo godkendt til 1080p, og kan se at på logitech´s side ligger det til 499. Ved godt de tager overpris for deres vare, men der må vel være lidt kval over det til den pris.

Det skal være fra en PS3 til 32" samsung lcd tv

Du skal nok regne med at TV'et ikke kan full hd medmindre det er minimum 37".

6

søndag, 2. september 2007, 13:46

Ved godt det ikke kan klare FullHD. Det er hvis jeg nu skal skifte fjernsyn inden for nærmeste fremtid, så gidder jeg ikke skulle til at købe diverse kabler og pis og lort.

Mit fjernsyn er en gammel sag fra samsung. det er en 2 år gammel model.
Så vidt jeg kan huske er det LE-32R51B jeg har. Det er jeg meget glad ved. Men hvis du leder efter et fjernsyn synes jeg du skal kigge efter samsung. Flotte og goder skærme.

7

søndag, 2. september 2007, 18:23

Nogen der kan sige god for det kabel fra Logitech ?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.