Nyt grafikkort - ny strømforysning?

  • Hejsa.
    Jeg går og tænker på at købe et nyt grafikkort samt lidt ekstra ram.


    Min nuværende pc er noget jeg købte i føtex for omkring 8 måneder siden.
    Jeg har siden udskiftet grafikkortet til et Geforce 7600 gt, og det har virket uden problemer.


    Da jeg gerne vil spille de nye spil f. eks Farcry i den bedste mulige opløsning, tænkte jeg at jeg skulle til at købe mig et nye grafikkort.
    Jeg har efter en del leden på nettet kommet frem til, at et geforce 8800gts ikke er en helt dårlig løsning på mit problem.
    Men så er spørgsmålet, om jeg får brug for en ekstra strømforsyning?
    Jeg har bare kørt med den strømforsyning som fulgte med da jeg købte skidtet i føtex, og det har da virket upåklageligt nu?
    Og forresten, hvilke 2gb RAM ville i foreslå, og hvordan kan jeg vide om min pc understøtter de nyeste ram?
    jeg er temlig ny inden for pc, eller det vil sige, at jeg har været væk i 8 måneder, og nu er jeg den onde noob.
    Men på forhånd tak, ser frem til at blive klogere i løber af et par dage.


    Mvh. Søren

  • Luk siden op på dyret og fortæl mig hvad din strømforsyning er for en :)


    Vi kan ikke vide hvad det er for en bare fordi maskinen er købt i Føtex, hehe..


    Men 450W er rigeligt til et 8800GTS - Kender nogen der kører et 8800GTX på den størrelse :)

  • Modellen hedder:
    Fsp Group 350-60HLC. Siger det dig noget?
    Jeg kan ikke finde modellen på f. eks edbpriser.
    Jeg kan se, at det er ddrram der sidder i maskinen nu. Hvordan er de i forhold til ddr2?


    - Søren

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Squashbuddie
    Modellen hedder:
    Fsp Group 350-60HLC. Siger det dig noget?
    Jeg kan ikke finde modellen på f. eks edbpriser.
    Jeg kan se, at det er ddrram der sidder i maskinen nu. Hvordan er de i forhold til ddr2?


    - Søren


    DDR2 er langt højere hastigheder end DDR1 :)


    Men altså, jeg ville nok anbefale dig at skifte den 350W ud med noget større ihvertfald :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Squashbuddie
    Modellen hedder:
    Fsp Group 350-60HLC. Siger det dig noget?
    Jeg kan ikke finde modellen på f. eks edbpriser.
    Jeg kan se, at det er ddrram der sidder i maskinen nu. Hvordan er de i forhold til ddr2?


    - Søren


    Som Bonghat siger, så er DDR2 hurtigere end DDR1, men du kan ikke skifte fra DDR1 til DDR2. Det er ca det samme som at tanke Benzin på Diesel bil... :)


    Du skal skifte bundkort for at kunne bruge DDR2, og så skal du sikkert også skifte cpu!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Okay - det kommer ikke helt overraskende.
    Men det har jeg sgu ikke tænkt mig at gøre.
    Er der ikke nogle forholdsvis gode ddr ram?
    Priserne er i hvert fald rimelig høje stadig?
    Regner bare med at skifte min 1gb ud med 2gb, gerne så høj hastighed som muligt, dog inden for en studerendes prisniveau:)


    - Søren

  • Nej okay.
    Så er par dyre ddr ram vil ikke gøre den store gavn, når resten alligevel er fra Føtex?
    Men hvad kan jeg så forvente at disse ram du har linket til?
    Min pc kommer til at se således ud så:
    geforce 8800gts
    2 gb kingston value
    2.2 Ghz processor
    Skal jeg beholde min 2 ram blocke på 512 mb hver?
    Altså, det kan vel ikke have ngen negativ effekt?

  • Nej, det vil ikke have den store gavn.


    Hvad er det for en processor du har? 2.2GHz siger nemlig ikke ret meget om hvor hurtig den... Fx vil 2.2GHz Celeron få ubeskriveligt meget røv af en Core 2 Duo på 1.86GHz! :)


    Hent Cpu-z og tjek hvilken processor du har.


    Hvis det er en AMD Athlon64 kan det være et problem at køre med 4 ram-blokke! Og under alle omstændigheder tror jeg at et 8800 GTS vil være overkill til din PC, da din processor ikke er hurtig nok...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Jeg synes du skal købe de ram jeg linkede til før og dette grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247861


    Der får du meget ydelse for pengene og det er ikke lige så meget overkill i forhold til et 8800 GTS.


    Det er den billigste måde at gøre det på tror jeg. Ellers skal du ud og købe nyt mobo, ram, cpu og grafikkort...


    Du skal nok muligvis også ha dig en ny strømforsyning.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *