Ny 22" skærm. hvilken ??

  • Hejsa


    Jeg skal til at have mig en 22" widescreen til puteren, den skal mest bruges til spil/surf
    sidder pt. på en viewsonic VX912 19" 4:3. men ville godt skifte til en WS. Har kigget lidt på Viewsonics nye skærme, men jeg har ikke brug for alt det ekstra, som ipod dockingstation, og højtalere i skærmen.
    Har så også kigget på Samsungs 226BW som jo er en super nice skærm, både udseende og ydelsen.
    men der har så været en masse bøvl med hvad for et panel man nu får i sin skærm og bla bla.
    Men så fik jeg kigget på Asus's nye skærme, og de ser jo rigtig flotte ud, men jeg aner intet om hvordan de performer, de ser jo gode ud på papiret, men det fortæller jo intet om praksis, nogen herinde der har nogen erfaringer med disse skærme ? og evt. tests/reviews
    eller kan anbefale en helt anden skærm ?

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

  • Samsung 226BW - Super lækker skærm.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Køb 20" i stedet for, hvis du spørger mig.


    Men ellers er spørgsmålet jo, hvad vil du bruge?


    Hvis penge ikke er et problem, så kan jeg anbefale at kigge på skærme fra Dell.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Samsung 226BW - Super lækker skærm.


    Tror han skulle tage den nye Samsung 226CW de skulle alle være født med S-panel.

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • Havde tænk mig noget i stil af max 3000,-
    men hvis Dell's skærme er pengene værd, så kan den godt koste lidt mere. nogen der kan huske hvad det er for nogle paneler Dell bruger ?

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kerovan
    Havde tænk mig noget i stil af max 3000,-
    men hvis Dell's skærme er pengene værd, så kan den godt koste lidt mere. nogen der kan huske hvad det er for nogle paneler Dell bruger ?


    I min Dell 20" widescreen sidder der et S-IPS panel, hvilket mig bekendt er noget bedre end det du får ved den nævnte Samsung.


    http://accessories.euro.dell.c…s=dhs&cs=dkdhs1&sku=78637


    lidt over 3k inkl fragt. Det kan man da ikke sige nej til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dMITIj


    Tror han skulle tage den nye Samsung 226CW de skulle alle være født med S-panel.


    Er det kommet i butikkerne?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dMITIj


    hvis det er Samsung 226CW du hentyder til så ja! :ohmy:
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388413


    Den er ganske rigtigt annonceret flere steder, men ingen har den på lager, sådan har det været et stykke tid, datoen bliver hele tiden skubbet fremad.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Den er ganske rigtigt annonceret flere steder, men ingen har den på lager, sådan har det været et stykke tid, datoen bliver hele tiden skubbet fremad.




    http://www.prcdata.dk/produkt/…r-226-cw/71166135/ref/62/


    De skriver de har den på lager men den står til at have et A panel
    TFT-teknologi - A-Si


    Men igen, de Dell skærme ser sku også nice ud, dejligt simpelt design, og gode paneler, og så har de en 20"ws til 3083kr og 22"ws til 3300kr, så¨kunne godt være man skulle tage sig en Dell skærm

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182


  • Ja, tag en 20" widescreen. Det er jo ikke mange ekstra penge frem for den der Samsung. Her får du mig bekendt et bedre panel.


    Ingen grund til at nuppe en 22" model, da du ikke får noget ekstra ud af de 2 tommer.


  • Nu kan jeg se din DELL har 5ms, har du prøvet at game på den? i så fald hvilke spil og hvordan gik/går det?

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • Sad lige og målte lidt, og tror bare jeg snupper en 20"ws fra enten Dell eller Samsung. der er kun 4cm til forskel i bredden fra en 22"-20" så det skulle gå :crazyeyes:
    Men det blir nok en Dell da der sidder S-Ips panel i, hvor man med Samsung ikke er helt sikker hvad man får.

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

    Rettet en gang, sidst af kerovan ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dMITIj


    Nu kan jeg se din DELL har 5ms, har du prøvet at game på den? i så fald hvilke spil og hvordan gik/går det?


    Min er en ældre udgave, så den har dens respons er på 16ms, men jeg gamer ikke så meget. Det eneste FPS jeg sådan har brugt noget tid på, har været HL2 og HL2 Episode 1. Der har jeg dog ikke oplevet nogle problemer med ghosting.


    Ved flere herinde har sådan en Dell-skærm enten i 20" eller 24", og alle snakker positivt, også når vi snakker gaming.


    Og med den der nyere udgave, så tror jeg da næppe man skulle få nogle problemer. Det er jo praktisktalt et røverkøb. Mener også, at Dell har 0 pixelgaranti, hvilket jo er skide godt - altså er der bare 1 død pixel, så får man skærmen ombyttet.


    P.s. Selvom en 22" WS kun er 5cm større diagonalt, så ser jeg simpelthen ingen grund til det. Medmindre man da har svært ved at se ikoner på sin skærm, men det kan jo alligevel justeres i Windows. Dertil, strækker en 22" jo opløsningen i forhold til en 20".