Køb af bærbar, Hvad skal jeg vælge?

  • Hej alle, da mit gymnasium skal til at købe nye bærbare til alle de nye elever, skal vi bestille et stort parti hjem og ville høre jer hvor i ville tro man fik mest for pengene, og kunne indhente et godt tilbud?.
    Prisleje omkring 10.000.


    Har kigget på zeptos side de ser fornuftige ud synes jeg?


    Mvh Jamie, på forhånd tak

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af cleancut3000
    Hej alle, da mit gymnasium skal til at købe nye bærbare til alle de nye elever, skal vi bestille et stort parti hjem og ville høre jer hvor i ville tro man fik mest for pengene, og kunne indhente et godt tilbud?.
    Prisleje omkring 10.000.


    Har kigget på zeptos side de ser fornuftige ud synes jeg?


    Mvh Jamie, på forhånd tak


    Jeg sælger denne:


    6224 - sælges for 10.000 kr.


    Specs


    Intel Pro/Wireless 4965AGN
    Ingen operativ system ønskes
    SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/2xx5W
    DK tastatur layout, Sort
    14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
    6 Cell batteri
    NVIDIA® Geforce 8600M GT
    2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
    4096MB (2x2048) DDR2 667/PC5300 SODIMM
    100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®


    Den er helt ny og har ikke været brugt. Kvitt medfølger samt 100% garanti fra Zepto.dk
    Add mig på msn - LD69@ofir.dk hvis interesseret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Jeg sælger denne......


    Læs lige tråden inden du smider dine reklamer ind per automatik, manden søger ikke én men mange bærbare!


    Quote

    Oprindeligt indlæg af cleancut3000
    Hej alle, da mit gymnasium skal til at købe nye bærbare til alle de nye elever, skal vi bestille et stort parti hjem og ville høre jer hvor i ville tro man fik mest for pengene, og kunne indhente et godt tilbud?.
    Prisleje omkring 10.000.


    Har kigget på zeptos side de ser fornuftige ud synes jeg?


    Mvh Jamie, på forhånd tak


    Først skal du være opmærksom på de indkøbsaftaler som det offentlige er bundet af, det er ikke sikkert at du kan vælge hvad du vil.


    Når det er sagt, så ville jeg kigge efter buisness computere (fra HPs NX og NW serie, IBMs T-serie, , Dells latitude serie eller compaqs og fujitsu Siemens buisness serie), jeg gør ud fra at computerne skal bruges til arbejdde, og at de sikkert ikke vil blive behandlet særligt godt, derfor må det være essentielt at gå efter maskiner der er bygget med hendblik på relativt hårdhændet brug (hvilket buisness maskinerne oftest er, da de er lavet til at skulle slæbes med altid).
    Derudover vil jeg også klart anbefale 14" maskiner (eller ihvertfald maskiner under 2.5kg) da de vel også skal slæbes meget med frem og tilbage.


    Fra alle de nævnte producenter kan du finde maskiner i 7-8-9K segmentet som skulle kunne leve op til de krav.


    Mht Zepto, prøv at søg forummet lidt igennem, og du vil se at der er mange der har haft problemer med servicen til disse, hvilket ikke er ønskværdigt hvis du skal have en større park af de maskiner, så må det forventes at der kommer nogle defekter med rimelige mellemrum, og så er det træls at skulle igennem en længere omgang for at få service


    /ask


  • 1. IBM laver ikke ThinkPad - den division er solgt til Lenovo.


    2.
    Hvad angår Zepto, så er der ikke flere klager over Zepto end over andre. Grunden til man ser disse klager baseret nok en del på at de klart sælger flest laptops i DK. Hertil er det jo kun normalt man opretter tråde når man er utilfreds. Lige meget hvem man snakker om, så er det ikke tit man ser folk oprette en tråd med... Køb XXX fordi jeg var været SÅ glad for XXX.


    Jeg har ejet 6 stk og har aldrig haft problemer. Hertil er det kun en marginal lille % som har haft omtalte problemer. Dertil skal det siges, at når Zepto har haft uheldige issues, så har de som regl altid sørger ganske godt for brugeren i sidste ende.


    Til opretter -
    Det er vigtigt I gør op med Jer selv hvad det er produkterne skal bruges til inden I søger tilbud.
    Der er mange muligheder, men sørg for at vælge et firma hvor supporten er hurtig, stabil og reel.


    Ligemeget hvilken producent I vil vælge, så er der gode og dårlige cases. Mit råd er, at I ikke skal vælge en for "lille" producent som dog i mange tilfælde kan yde en bedre service da de har tiden til at nusse om deres kunder.


    Af små producenter mener jeg Abook, Vega og Novabook f. eks
    Dell er ikke som tidligere rygter angiver, og de har fået styr på sagerne igen vs tidligere. Hertil har de et bredt og budget venligt udvalg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    1. IBM laver ikke ThinkPad - den division er solgt til Lenovo.


    Det er jeg klar over, men de bliver stadigt brandet som værende IBM (med et lille fint logo i nederste venstre hjørne...



    Det er rigtigt at dell har fået nogenlunde styr på deres sager, men der er stadigt meget stor forskel mellem kvaliteten af deres serier. Lattitude (og tildels M) serien er klasser over deres inspiron, som virker som en gang plastik-knald.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Det er jeg klar over, men de bliver stadigt brandet som værende IBM (med et lille fint logo i nederste venstre hjørne...


    Quote


    Det er rigtigt at dell har fået nogenlunde styr på deres sager, men der er stadigt meget stor forskel mellem kvaliteten af deres serier. Lattitude (og tildels M) serien er klasser over deres inspiron, som virker som en gang plastik-knald.


    Nah dem jeg har testet eller arbejdet på fra Inspiron har været ganske fine, og det er en meget solgt serie.


    Hertil er den bone de bygges på den samme som mange andre producenter bruger.

  • Hvis det var mig, ville jeg kigge på nogle af Dell's Vostro maskiner.
    Utrolig billige når man tænker på hvad man får i!


    På Dell's hjemmeside skal du gå ind under - Bærbare pc'er --> Mindre og mellemstore virksomheder.
    så skulle den være øverst!

  • Hej alle og mange tak for de fine besvarelser, har kigger lidt rundt og synes både designet og hardwaren i dell¨s vostro maskiner ser fede ud, nogen der har experience med de maskiner? noget positivt/negativt?


    -jamie