Hybrid SLI, hvornår?

  • Jeg har hørt at der skulle være Hybrid SLI i de kommende bundkort (ret mig endelig hvis jeg er forkert på den!), så ville såmand bare lige hører om der er nogle der ved hvornår det kommer i butikkerne og hvad det egentlig præcist er..?


    Har læst inde på et forum at Hybrid SLI skulle gøre det muligt at kører SLI med to forskellige GFX kort, altså f.eks. et 8800GTX og 7950GX2 og at der vil være integreret grafik i bundkortet, således at ens fysiske grafikkort går på standby i knap så krævende opgaver og det integrerede vil overtage. Er det korrekt, eller er det helt til kaffe?


    Mvh.
    Giallorossi

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bonghat
    Jeg har læst nøjagtig om det samme fra flere kilder, men tror ikke det kommer før PCI-e 2.0


    Men det bliver ihvertfald nice, det er helt sikkert.. Hvis det kommer self :)


    Jeg er sgu ærlig talt ikk så meget inde i PCI-e, men ja, det kunne være rigtig cool! Så er det pludselig ikk nødvendigt at skifte 8800-serien hvis man oss vil have et fra 9xxx-serien..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Giallorossi


    Jeg er sgu ærlig talt ikk så meget inde i PCI-e, men ja, det kunne være rigtig cool! Så er det pludselig ikk nødvendigt at skifte 8800-serien hvis man oss vil have et fra 9xxx-serien..


    Præcis..


    Men hvornår det skulle komme - hvis det er, har jeg ikke kunnet finde noget om..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    det skulle komme til november - nogenlunde samtidigt med 9xxx serien....


    For djævlan det bliver en super måned. Crysis, Assasin's Creed og bundkort med hybrid SLI

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bonghat
    Jeg har læst nøjagtig om det samme fra flere kilder, men tror ikke det kommer før PCI-e 2.0


    Men det bliver ihvertfald nice, det er helt sikkert.. Hvis det kommer self :)


    X38 kommer i september m/ PCI-E 2.0 + FULL SLI (2x16)


    [Blocked Image: http://i162.photobucket.com/al…/donron9/INTELroadmap.jpg]
    http://i162.photobucket.com/al…/donron9/INTELroadmap.jpg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonRon
    [quote]Oprindeligt indlæg af Bonghat
    Jeg har læst nøjagtig om det samme fra flere kilder, men tror ikke det kommer før PCI-e 2.0


    Men det bliver ihvertfald nice, det er helt sikkert.. Hvis det kommer self :)


    X38 kommer i september m/ PCI-E 2.0 + FULL SLI (2x16)


    Kommer X38 til at understøtte DDR2?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Giallorossi


    X38 kommer i september m/ PCI-E 2.0 + FULL SLI (2x16)


    Kommer X38 til at understøtte DDR2?


    Der bliver garanteret lavet nogle combo-boards, ligesom Asus P5KC der både understøtter DDR2 og DDR3, men der er native DDR3 support på X38..


    Jeg beholder sgu mine DDR2 ram indtil videre.. DDR3 er alt for dyre, og stadig lidt for slow, men de falder jo sikkert i pris når diverse boards kommer på markedet, og OEM'erne begynder at efterspørge både ram og boards..


    EDIT: P35 understøtter jo også PCI-E 2.0 hvilket jo er LIDT nice, så slipper man for at opgradere.. :)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 2 gange, sidst af Exxon ().

  • EDIT: P35 understøtter jo også PCI-E 2.0 hvilket jo er LIDT nice, så slipper man for at opgradere.. :)[/quote]


    Det kan jeg kun give dig ret i..


    Men skal have nyt bundkort snart, men vil ikk ofre på et P35, da jeg vil have Hybrid SLI.

  • Problemet er jo bare at man kan vente, og vente, for der kommer jo hele tiden noget nyt og mere interessant.. Men sådan har det jo altid været indenfor PC-verdenen! :crazyeyes:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula
    EDIT: P35 understøtter jo også PCI-E 2.0 hvilket jo er LIDT nice, så slipper man for at opgradere.. :)


    hvordan det ? og hvor har du set det ?


    for det ville være super nice da 9800 kommer med 2.0



    :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonRon
    ja der står det er en hidden future, så må det næsten kræve en bios update eller ?


    Ja det kan næsten ikke være andet.. Men hvad gør PCI-E 2.0 egentlig godt for?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • mere båndbredde vil så netop ikke hjælpe en skid, da der er rigeligt af det i forvejen...det der virkeligt bliver godt er da at man kan sende flere watt igennem pci-e porten så der ikke skal bruges så mange ekstra stik...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hmm..


    Har kun læst Nvidia's info ang. hybrid-sli .. hurtigt


    MEN, jeg fik indtrykket at hybrid-sli kan køre på nuværende mobo's, blot der er dx10 understøttelse i os'et.. Hvorfor føler jeg mig langt ved siden af?!? heh

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fallen
    Hmm..


    Har kun læst Nvidia's info ang. hybrid-sli .. hurtigt


    MEN, jeg fik indtrykket at hybrid-sli kan køre på nuværende mobo's, blot der er dx10 understøttelse i os'et.. Hvorfor føler jeg mig langt ved siden af?!? heh


    det er svært at sige - jeg har også tænkt over hvorvidt det var en hardware feature eller en software (driver) .... jeg har ikke læst noget der antyder at det skylle være en software løsning, så jeg tror indtil videre at det er en hw løsning - altså en række motherboards der kan give hybrid SLI-featuren