Mystisk problem

  • Jeg har et meget mystisk problem. Min computer er lige pludselig begyndt at 'lagge' af H til. Den kan ikke engang køre GTA uden at den lagger næsten hele tiden. Men det er mærkeligt, for lige når jeg starter spillet, er det ikke så slemt, men det bliver værre og værre. Den stopper i 30-60 sek, og så kører den flydende lidt. Men jo længere der går, jo kortere tid går der mellem det og det bliver værre. Forstår det overhovedet ikke, da den altid har kunne køre det flydende.


    Tror at det begyndte efter at jeg havde haft den flyttet, men er ikke sikker da jeg ikke rigtig tænkte over at det ku være det. Har prøvet alle mulige og umulige ting for at fikse provlemet, men intet virker. Så til sidst formaterede jeg lortet og regnede med at det ville virke. Men det hjalp lige lidt. Alle drivere er up-to-date, og der er ingen virus/spyware. Har prøvet at ha net-kabel taget ud, for at se om det eventuelt var fordi den søgte efter et eller andet (Et forslag min stedfar kom med).
    Det sidste jeg har prøvet, som en lille test, er at installere Hitman Contracts, hvilken enhver computer jo næsten kan køre, men det lagger den endnu mere i end GTA.



    Lidt info om pc'en i nok gerne vil vide:


    2.00 Ghz
    256 Mb Ram
    128 Mb nVidia Geforce 4 MX 440


    Jeg er virkelig på bar bund, og håber virkelig at nogle af jer 'nørder' kan hjælpe mig :)

  • eller et kabel kan have blokeret blæseren på gfx kort under flytning fx.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Da jeg havde den flyttet, støvsugede jeg den forsigtigt indvendigt, da den var utrolig støvet. Kan jeg ha fucked den op der?
    Hvis ja, hvad skal jeg så kigge efter at rette?

  • Støvsuge en pc er ikke så godt, der er ikke nok kraft til at få støvet ud. Måske er der klumper der har sat sig fast?


    Jeg puster altid computere rene med en kompressor og luftpistol. Støvet flyver ud og den er helt ren.

  • En defekt harddisk kan gøre en computer ustabil når den læser fra det skadede område på disken. Oplever du også disse symptomer når du arbejder i windows? Eller er det kun i spil?
    Hvis det kun er i spil er det nok nærmere grafikkortet som er problemet når den skal yde i spil.

  • Det er kun i spil.. Den kører perfekt i windows, intet der.
    Jamen den kan jo køre i perioder i GTA, men ikke i Hitman Contracts. Hvilket jo er et mindre krævende spil.. Forstår det virkelig ikke..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af P3r
    Støvsuge en pc er ikke så godt, der er ikke nok kraft til at få støvet ud. Måske er der klumper der har sat sig fast?


    Jeg puster altid computere rene med en kompressor og luftpistol. Støvet flyver ud og den er helt ren.


    Man skal ikke støvsuge en PC pga. den mulige statiske elektricitet, ikke fordi man ikke kan få det hele ud.. :crazyeyes:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Nu har jeg prøvet at puste den helt ren med en kompressor..
    Det hjalp ikke.. Eller jo, nu kan den køre Hitman i 2 minutter, så det er ikke den store forskel. Er der andre forslag?

  • prøv at lægge et øre til harddisken når den begynder at lagge, hvis du kommer til at høre en hvinende eller skrabende lyd, så er det den der er problemet.


    Mange spil synkroniserer også med data på cd'en eller dvd'en, herunder radiostationerne i GTA, tjek evt om problemet kan skyldes en ridset cd eller dvd, desuden kan der også godt være lidt skidt på laseren.


    Nu er din computer jo også forholdsvis antik, så lidt ekste informationer om spillenes grafikindstillinger og hvilken af GTA spillene du kører vil være til meget stor hjælp

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200