langsomt trådløs netværk + en masse spørgsmål

  • Hej med jer.


    Det er længe siden jeg har været herinde. Men det er sq det bedste sted at få nogen ordenlige svar - så håber meget at i kan hjælpe ? :-)


    Jeg har en WRT54g ver. 5.2 linksys router (med nyeste firmware). Og har lige fået fiber hos Dong og benytter Danskbredbånds 25/25 mbit. Mit hus er på 215 m2


    Pga. det store hus er der selvfølgelig dårlig dækning. Min router er centralt placeret på 1 sal i midten af huset. Men i stueetagen er dækningen rigtig dårlig.
    Hvad skal man vælge for at få bedre dækning ?


    - en bedre antenne ? Iflg. bedømmelserne giver det kun cirka 10 % bedre dækning
    http://www.edbpriser.dk/Produc…d=&Submit.x=10&Submit.y=9


    - Findes der en form for booster ? (helst link til edbpriser)
    - eller skal jeg smide min router ud og købe en ny med bedre dækning ? I så fald hvilken ?



    Skal lige sige at jeg gider ikke at trække flere kabler i mit hjem, så løsningen skal være at routeren er samme sted.


    Næste spørgsmål.
    Er der andre der har danskbredbånd og syntes den har mega langsom ping tid. Ment at det tager lidt tid inden den finder en side og henter ? Har testet min forbindelse hos teledanmark som har testet den til 32/27 mbit


    Og lige et spørgsmål mere :-)
    Jeg overvejer også at få tv igennem fiber. Kan det være rigtig at man skal trække et kabel for hvert tv som også skal have en helveds dyr setupboks til hvert fjernsyn.
    Findes der ikke en nemmere løsning ?


    Håber i kan hjælpe ?

    P4 3,2 Ghz @ 3,7 Ghz
    Asus P4C800-E
    2 x 512 MB XMS Corsair PC4000
    ati x850 xt og Radeon pci 7000
    1 stk. HP 20 tommer fladskærm HP2035
    2 stk. Sony 17 tommer fladskærm SDM-HS73

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fedder
    Og lige et spørgsmål mere :-)
    Jeg overvejer også at få tv igennem fiber. Kan det være rigtig at man skal trække et kabel for hvert tv som også skal have en helveds dyr setupboks til hvert fjernsyn.
    Findes der ikke en nemmere løsning ?


    Håber i kan hjælpe ?


    Det er sådan det fungerer. Hvis du vil kunne se hver sin kanal på de forskellige TV, skal de have hver sin tunerboks.

  • Tænkte nok at man ikke kunne gøre så meget :-( Hver boks koster cirka 1.400,- lidt af en udskrivning når man har 3 fjernsyn :-(

    P4 3,2 Ghz @ 3,7 Ghz
    Asus P4C800-E
    2 x 512 MB XMS Corsair PC4000
    ati x850 xt og Radeon pci 7000
    1 stk. HP 20 tommer fladskærm HP2035
    2 stk. Sony 17 tommer fladskærm SDM-HS73

  • Er der slet ikke nogen som kan hjælpe ??

    P4 3,2 Ghz @ 3,7 Ghz
    Asus P4C800-E
    2 x 512 MB XMS Corsair PC4000
    ati x850 xt og Radeon pci 7000
    1 stk. HP 20 tommer fladskærm HP2035
    2 stk. Sony 17 tommer fladskærm SDM-HS73