Fremprovokere fejl i PSU

  • hjallo,


    forleden nat (mandag) lynede det godt hernede i lille sønderborg, lyset blinkede også i et halvt sekund men min pc kørte videre, hele tirsdag oplever jeg så at pc'en slukker, eller den går bare ud, og så blinker den bare med strømlampen på kabinettet ( i ved der er lys der indikere at pc'en er tændt, ligsom der også er for hardisk aktivitet ), men ja den når så at slukke ca 5 gange i løbet af dagen, 2 gange hvor jeg er igang med et lille spil, 1 gang mens jeg så en film, og ellers bare mens jeg brugte et program og Explorer, ikke specielt krævende applikationer efter min mening så kan ikk lige se hvad der skal til før den gør det,


    temmelig træls, fordi man kan jo som udgangspunkt sige at det sikkert er PSU'en der kan ha taget skade, men tager den skade så kan det være det er gået ud over andre dele af systemet også,


    men ville se om jeg ku finde en måde at fremprovokere at den slukker, og så skifte nogle dele ud indtil jeg finder fejlen,.


    har prøvet diverse små spil, 3dmark06, og andet man lige har ved hånden,


    træls ikk,


    men men iløbet af idag har den ikk kørt død en eneste gang, vildt underligt, den nåede enda at dø lige inden jeg gik i seng hvorefter jeg bare lod den stå slukket, det er ikk sket nogensomhelst ændringer, hardware som software mæssigt, ingen updates, ingen ny programmer.



    kan det være det bare var forbigående? og at lade den stå slukket har løst det?

    -E6600
    -Abit AW9D
    -Corsair pc5400c4
    -1X WD raptor 36GB..
    -2X Seagate 7200.10 250gb
    -ASUS 7900GT TOP 570:800
    -Thermaltake Armor + Bigwater

  • ja men det hjælper ikke hvis den kun slukker ned random, kan jo ikke nakke en vens PSU en hel dag for at teste,

    -E6600
    -Abit AW9D
    -Corsair pc5400c4
    -1X WD raptor 36GB..
    -2X Seagate 7200.10 250gb
    -ASUS 7900GT TOP 570:800
    -Thermaltake Armor + Bigwater