ASRocks bundlede mobo's?

  • Hej folkens.


    Jeg er ny her på boardet da jeg lige ville stille et par spørgsmål.
    Jeg står overfor at skulle opgradere min efterhånden aldrende Athlon 64'er, og overvejer i den forbindelse hvad jeg vil gøre.
    Jeg er ikke tvivl om at det skal være noget dual core af en art, og jeg ville også gerne en Intel - f.eks. en E6600, men jeg er sgu' også lidt nærig for jeg spiller ikke vildt meget, men vil da gerne ku' køre de to forskellige spil om året som jeg tager fat på.
    Jeg ved at E6600 er laaangt nede i pris allerede, men ku' man spare en tusse-basse til på en eller anden måde, så ville det jo ikke gøre noget.


    Så da jeg sad og gloede efter om jeg skulle have AM2-baseret eller noget Intel, så faldt jeg pludseligt over ASRocks 2Core1333-2.66G som jo er nærmest latterligt billige.
    Men jeg kan umiddelbart også forstå at det jo ikke ligefrem er en E6600 eller lignende den bliver leveret med.


    Er der nogen der har erfaringer med dette bundles performance i forhold til bare "et-eller-andet" lidt mere gængst så jeg kan vurdere om det er nok til at dække mit behov eller ej?


    Jeg skal også ud og have et nyt grafikkort til PCI-E ved samme festlige lejlighed - regner med at købe noget bambus NVidia i 1200-1500 kr's-klassen uden for mange dikkedarer. Jeg ved ikke om den oplysning rykker en smule ved billedet.


    De spil jeg spiller er stort set altid first person shooters eller bilspil af forskellig art.


    Glæder mig til at høre nogle bud!

  • Ikke OC nej - det har aldrig lige været mig i den helt store stil - og jeg har slet ikke de behov typisk. Derfor er et bundkort alene til næsten samme pris som et bundkort inkl. en CPU ikke rigtigt interessant ;-).
    Hvis jeg skal købe løst så skal jeg nok finde noget fornuftigt Abit eller lignende - jeg er ikke på så gyngende grund at jeg ikke kender mine mærker eller kan læse reviews.
    Men jeg mangler en indikator af hvor de her "fabriks-overclockede" CPU/mobo-combo'er placerer sig i forhold til f.eks. en E6600 - de ligger jo nogetledes i samme frekvens, men det lugter af at der er forskel på cache osv.