Hjælp til køb af ny super gaming computer ! Max 20.000,-

  • Hejsa alle sammen. Efter at have haft den samme computer i godt og vel 5år nu, er det på tiden at få noget nyt. Jeg håber at ved at ofre så mange penge - godt og vel 20.000,- kan jeg få noget som vil kunne køre fremtidens spil perfekt de næste mange år. Er det for meget at be om mon?



    Jeg har absolut ingen forstand på hardware overhovedet, så jeg ville høre om I ikke kunne hjælpe mig engang med at sammensætte jeres bedste bud på en super gaming computer til helst uder de 20.000,-



    Jeg skal vel ha 2x GFX og CPU'er ? SLI / Crossfire.



    På forhånd tak


    Mvh


    AGN :D

  • Vil rodde dig til "kun" at bruge ca. 10000 på computer. SLI / Crossfire er spild af penge med mindre du spiller i 2560*1920 opløsning, som langt de færreste gør. Et highend grafikkort er rigeligt


    Skal du have alt, mus tastatur, kabinet og skærm osv.?


    Kan du finde ud af at overclocke og er det noget du vil gøre med den computer vi samler for dig


    Skal den primært bruges til spil, hvor en dual core ved høj frekvens er til at foretrække, eller multitasking, hvor du laver mange ting på en gang f.eks. pakker noget ud, brænder etc. , hvor en quad core vil være ideel til det formål

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet 2 gange, sidst af hot_fifty ().

  • hot_fifty: Jeg har mus, keyboard og skærm. Skærm er en Samsung SyncMaster 1100DF. Vil bare gerne kunne køre A_L_L_E de nye spil i højeste opløsning, med ALT eyecandy på, i én resoulution som hedder 1600x1200 85hz.


    Men til november kommer der helt nyt GFX kort?



    Jeg skal KUN bruge min kommende computer til gaming. Intet andet. Såå ca. 10000-15000,- så skulle jeg gerne kunne få en rigtig hidsig én ikk? :crazyeyes:

  • Som hot_fifty skriver - lad være med at bruge 20K på en maskine, nøjes med 10-12K (det kan du få en rigtig god maskine for), og så kan du gemme resten til løbene opgraderinger.


    Du får ikke ret meget for de sidste penge, i forhold til levetid, her giver det meget mere at have mulighed for opgraderinger når der er brug for det.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AGN
    Jeg synes at have hørt at her til Janunar vil der komme next-gen CPU'er? Lidt trist at købe nu så :ph34r:


    det kommer der altid 6 mdr forud.....kigger man på den slags får man aldrig købt noget.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ville beholde skærmen - en god CRT er ikke at foragte når det gælder gaming.


    Derimod ville jeg aldrig bruge 20.000 på en ny PC. Som andre har nævnt i tråden er du bedre tjent med en maskine til 10.000 som løbene opgrades.
    SLi/Crossfire er spild af penge - køb et enkelt godt kort og skift det ud når du ikke længere føler at det kan levere varen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Warmonger
    Ville beholde skærmen - en god CRT er ikke at foragte når det gælder gaming.


    er den myte ikke efterhånden aflivet?

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Warmonger
    Ville beholde skærmen - en god CRT er ikke at foragte når det gælder gaming.


    Derimod ville jeg aldrig bruge 20.000 på en ny PC. Som andre har nævnt i tråden er du bedre tjent med en maskine til 10.000 som løbene opgrades.
    SLi/Crossfire er spild af penge - køb et enkelt godt kort og skift det ud når du ikke længere føler at det kan levere varen.


    Hvem satan slæber rundt på en CRT-skærm nu om dage? Det ville være totalt hul i hovedet at købe en CRT.. En god TFT er sgu lige så godt, hvis ikke bedre, end en CRT!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Hvem satan slæber rundt på en CRT-skærm nu om dage? Det ville være totalt hul i hovedet at købe en CRT.. En god TFT er sgu lige så godt, hvis ikke bedre, end en CRT!


    Vidste ikke de lavede TFT skærme der var native i alle opløsninger???
    Men enig en 24' TFT skærm er dog hygligere.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Hvem satan slæber rundt på en CRT-skærm nu om dage? Det ville være totalt hul i hovedet at købe en CRT.. En god TFT er sgu lige så godt, hvis ikke bedre, end en CRT!


    Hvem siger at han slæber rundt på skærmen?. En SyncMaster 1100 er sq en god skærm, hvorfor skulle han dog fare ud og købe en ny TFT...?

  • Lad nu manden få sin computer - vil han gerne bruge sin CRT-skærm, så lad ham dog det?


    CPU: Intel Core 2 Duo E6850 eller Intel Core Quad Q6600 (formentlig vil den første tjene dig bedst)
    KØL: Arctic Freezer 7 Pro
    RAM: 2 x 1 GB PC6400 Value
    MB: Gigabyte P35 DS3
    GFX: 8800 GTX
    HDI: 1 x 500 GB Samsung
    CDD: Samsung SATA
    PSU: 500W Enermax Liberty


    Kabinetvalg er meget individuelt - hvad føler du for?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • måske en corsair 620W vil passe bedre hvis du senere vil opgradere uden at skifte PSU ud


    Ellers er DareDevils valg rigtig gode

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.