Ny computer

  • Jeg skal til at købe min første stationære computer. (Jeg har aldrig haft andet en bærbar.)
    Jeg får shg.dk til at samle pc'en, og derfor vælger jeg at købe alle delene der.


    Computeren skal bruges til at surfe på nettet og til at rode med diverse programmer. Derudover skal der også spilles lidt på den.


    I starten skal der ikke overclockes, måske en smule lidt senere, når den bliver for langsom, men ikke noget stort overclock.




    Bundkort: - Det kan både bruge DDR2 og DDR3-RAM, fungerer det godt nok?
    Asus P5KC P35 - 990 kr.


    CPU:
    Intel Core 2 Duo E6750 2,667 GHz - 1.324 kr.


    RAM:
    Corsair XMS2 PC6400 CL5 2x1GB DDR2-RAM - 697 kr.


    Grafikkort:
    MSI NX8600GTS Overclocked 256 MB GDDR3 - 1.354 kr.


    Harddisk: - Findes der hurtigere harddiske på markedet til samme pris?
    Seagate Barracuda 7200.10 230 GB - 523 kr.


    PSU:
    Corsair HX520W - 672 kr.


    Kabinet: - Bør jeg vælge et dyrere kabinet?
    Antec NSK4000 - 292 kr.


    DVD-brænder: - Her er jeg i tvivl.
    Samsung SH-S203B DVD-RW SATA - 233 kr.


    Trådløst netkort: - Her er jeg i tvivl.
    Linksys Wireless-G PCI Adapter WPM54G - 190 kr.


    Skærm:
    LG L1900J 19" - 2.036 kr.


    Styresystem:
    Windows Vista Home Premium 32-bit OEM - 819 kr.


    Montering:
    Af shg.dk - 450 kr.


    I alt:
    Med fragt og gebyr - 9.952 kr.
    Uden fragt - 9.580 kr.



    Kan den gøres bedre uden prisen stiger?
    Behøver I flere oplysninger?
    Andre kommentarer?


    Hav en god dag. :D

  • Hmm tror umiddelbart ikke der skulle være nogle problemer med de combo bundkort der... Om det er nødvendigt at købe et combo kort kan måske diskuteres... DDR3-ram er kunn lige begyndt at komme frem, og jeg tror næppe de vil overtage DDR2-rammenes plads lige med det samme... Så jeg ville nok bare tage et uden alt det combo halløj der ;) Abit har lavet et rimelig populært bundkort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384009 Det er samtidig en smule billigere end det andet..


    CPU og RAM ser rigtig godt ud!
    Grafikkortet er ikke det stærkeste, et 8800GTS 640MB ville være mere passende til resten af dette sys, men det koster så også det dobbelt ca. 2600 kr... Så det er op til dig ?


    Harddisk der ville jeg jo nok tage en Western Digital i stedet for Seagate... Men det er en smagssag.. Det er sikkert flere herinde der vil være uenige med mig.. Men Western Digital er den der på papiret har lavest fejl rate... ;)


    PSU er SUPER!


    Kabinettet kender jeg ikke... Så kender ikke rigtigt flow'et i det, men det er jo Antec... Så mon dog ikke det er OK..?!


    DVD-brænderen er vist fin nok.. Det er SATA og ja, tror ikke der er nogle problemer med den..


    Det trådløse netværks kort er produceret af Linksys, så det kan ikke bliver bedre..! Linksys virker bare!! Jeg bruger KUN Linksys produkter i mit netværk!! Har prøvet andet og det virker bare ikke lige så godt...


    Hvis jeg var dig ville jeg vælge denne skærm i stedet:
    Samsung SyncMaster 206BW
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307881
    Den koster ca. det samme som den 19" du har valgt der... Opløsningen på denne samsung skærm er bare VÆSENTLIGT anderledes fra LG'en... Billeder ser en del bedre ud på denne samsung end det vil gøre på LG'en ;)



    Jeg er IKKE til vista endnu i hvert fald... Men det igen er en smagssag...





    Håber det hjalp lidt på det ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • 8600GTS er der ikke meget ved.
    Et ATI Radeon X1950PRO til omkring en 1000kr slår det for hårdt..


    8600GTS yder virkelig meget lavere end X1950PRO, også er X1950 billigere! :)


    Hvis du vil have et DX10 kort, så køb et 8800GTS for 500kr mere end 8600GTS.


    - Jeg er ikke hardcore ATI fan eller noget som helst, men f.eks. i doom3 1600x1200 alle effekter slået til. Så kører 8600GTS 20fps lavere end X1950PRO!
    Se her http://www23.tomshardware.com/…=854&model2=725&chart=288
    8600GTS ligger meget lavere end X1950PRO.. Selvom det koster 500kr mere.


    Den eneste fordel ved 8600GTS er at det har DX10, men hvad skal man bruge det til - når det
    har svært ved at trække de nye spil :D


    (INFO: På tomshardware siden, kik efter de 2 kort med blå streger - de har highlightet, så du nemt kan se hvor meget bedre et X1950PRO er)

  • Mange tak for svarene begge to.


    Jeg vil ikke have Samsung 206BW. Jeg har et meget lille skrivebord, og derfor må skærmen ikke være for stor i bredden, så jeg har sat et maks. ved 19" ikke-widescreen. Lidt ærgeligt. Ville ellers gerne have haft en 22" 8)


    Jeg tager lidt et kig på Western Digital, det er jo også et mærke, man kan regne med.


    Tak for tippet om ATI X1950Pro. Det må jeg også lige overveje.


    Jeg siger tak for svarene, men flere svar vil stadig være dejligt.

  • Asus P5KC P35 - Er i sikre på at det kort understøtter E6750 med 1333FSB "out of the box"
    unden at det kræver at BIOS en skal flashed ( updateres )
    Jeg er nemlig ikke helst sikker.. Jeg har selv problemer med at finde et bundkort som understøtter E6750 out of the box!