X1950PRO med 256 eller 512mb eller X1950PRO Ultimate med 256mb

  • Hey.


    Jeg er tvilv om hvilket ATI X1950 jeg skal vælge.


    - ATI Radeon X1950Pro Ultimate, 256MB GDDR3, TV-Out, HDTV, Dual DVI, Zalman VF-900-Cu Cooler, PCI-Express, Full Retail
    - ATI Radeon X1950Pro, 256MB GDDR3, TV-Out, HDTV, Dual DVI, PCI-Express, Lite Retail
    - ATI Radeon X1950Pro, 512MB GDDR3, TV-Out, HDTV, Dual DVI, PCI-Express, Lite Retail


    Hvilken af disse kort er kraftigs ( der er ikke meget forskel på prisen )
    Hvad betyder Lite Retail og Full Retail?

  • Hvis du skal have en af de 3 kort - så snup den med 512 mb ram.. Det er det bedste til spil...


    Ellers kunne du overveje et 8600 GT kort, da det understøtter directx 10..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Huba_99
    Hvis du skal have en af de 3 kort - så snup den med 512 mb ram.. Det er det bedste til spil...


    Ellers kunne du overveje et 8600 GT kort, da det understøtter directx 10..


    X1950Pro banker også 8600GTS endda..


    Men 512mb versionen er den bedste.. Flere ram spillet kan æde.. Den der ultimate er bare med en anden køler, og lidt overclocket.. ikke andet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonRon
    for at være seriøs gamer skal du jo have fat i et HD2900 eller 8800



    cheese


    Hvad har det med at være seriøs at gøre? :crazyeyes:

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonRon
    for at være seriøs gamer skal du jo have fat i et HD2900 eller 8800



    cheese


    Så seriøs er defineret ud fra, hvor mange penge man har på lommen. Jeeze :roller:
    Det lyder som noget der kommer fra en, der faker sine benchresultater.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinonline
    Nå, det blev et X1950PRO med 256DDR3.
    Håber det går :D


    Skal ikke spille så vildt meget. Kun lidt DOD Source og CS Source.. Måske lidt CS1.6 :D


    Så er det kort også mere end rigeligt, hehe..


    Kortet trækker sådan set de fleste spil med høje instillinger i gode opløsninger uden problemer :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bonghat


    Så er det kort også mere end rigeligt, hehe..


    Kortet trækker sådan set de fleste spil med høje instillinger i gode opløsninger uden problemer :)


    Ja det er faktisk et enestående kort til prisen! Så kan der blive Crossfire en dag, det er måske værd at tænke over. Det er faktisk det kort som er mest egnet til det performance vs. value.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC


    Ja det er faktisk et enestående kort til prisen! Så kan der blive Crossfire en dag, det er måske værd at tænke over. Det er faktisk det kort som er mest egnet til det performance vs. value.


    8800Ultra er klart mest value for money :D


    Ej men jeg vil lige sige at jeg har haft Crossfire og SLI og jeg bryder mig ikke specielt om nogle af delene... Ja det er den ekstra ydelse men det er sku sjældent man får brug for den (i hvert fald hvis man køber high end kort) selvføglelig hvis man spiller i 2560x1600 eller lignende begynder skoen at trykke med et GFX for det meste men alligevel...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    8800Ultra er klart mest value for money :D


    Ej men jeg vil lige sige at jeg har haft Crossfire og SLI og jeg bryder mig ikke specielt om nogle af delene... Ja det er den ekstra ydelse men det er sku sjældent man får brug for den (i hvert fald hvis man køber high end kort) selvføglelig hvis man spiller i 2560x1600 eller lignende begynder skoen at trykke med et GFX for det meste men alligevel...


    Det er det jo med alt men det er det eneste kort hvor det virkelig kan betale sig.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonRon
    for at være seriøs gamer skal du jo have fat i et HD2900 eller 8800



    cheese


    Nu er det jo ikke lige alle der har pengene til sådan et kort, og hvis man ikke har det så er 1950pro et rigtig fedt kort til prisen!


    cheese :))

  • cheese[/quote]


    Nu er det jo ikke lige alle der har pengene til sådan et kort, og hvis man ikke har det så er 1950pro et rigtig fedt kort til prisen!


    cheese :))[/quote]


    Nu handler altid jo heller ikke om penge.. Har ud tænkt over hvor meget varme store graffikort udvikler + det store strømforbrug.