Asus p5kc raid0 eksternt?????

  • Nu har jeg simpelthen måtte ty til brugsanvisningen, kan det virkelig passe at man skal sætte den ene hdd til eksternt for at kunnr køre raid0????
    Det lyder da helt tåbeligt :crazyeyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • bommer, så troede jeg lige at kablet bare lige skulle udvendigt, men næh nej det er ikke samme stik eksternt som internt.
    Hvor er det latterligt at hvis man skal køre raid, så skal det være eksternt, hvem faen er kommet på det guldkorn.
    Dvs at jeg ikke kan køre raid0 med mine 2 stk 80gb sata diske

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • ved ikke hvem det er men systemet på mit board er ihvertfald genialt lavet..medmin bracket kan jeg endda køre begge mine hdd i raid 0 eksternt...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ved ikke hvem det er men systemet på mit board er ihvertfald genialt lavet..medmin bracket kan jeg endda køre begge mine hdd i raid 0 eksternt...

    hvad bruger du ekstern raid til, og så kan jeg ikke køre raid0 på mine systemdiske, kan det virkelig vær rigtigt

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Kan godt være det er mig der er dum:


    Men umiddelbart ligner det ikke der er meget RAID at hente på Sydbroen?

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • du har squ ret :O asus har nogle sære ider engang imellem men den er slår alligevel alt.


    det er godt nok et " billig" bundkort men at fjerne r fra ich9r er squ tåbeligt.

  • Lige en anden ting nu vi har gang i disse motherboards, hvor ligger det smarte i RAID over eSATA?


    Jeg ville have foretrukket at køre OS som RAID 0 over JMicron controlleren (hvis den da ellers havde været intern).


    Og så data-diske som RAID 1 / RAID 5 over ICHR9-controlleren.


    Hvorfor laver de ikke 2 interne porte istedet? (Finder det bare sindsygt fjollet og ulogisk, men please enlighten me!)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Raid er på eksterne diske til backup?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Raid er på eksterne diske til backup?


    det skulle da også være den eneste "fordel" dette mb er faktisk mere tosset bygget end p5w dh var som imo var asusés største nitte længe.

  • Det hele bunder jo faktisk i at Intel har valgt at dræbe PATA fra deres ICH, derfor har Asus så valgt at putte en PATA controller på (JMicron) så folk med PATA diske stadig kan bruge dem, som så har den ekstra feature at den også har RAID på dens to Sata porte sammen med den PATA porte.
    Og Johnny, måske skulle du ha' læst på Asus' site om dit bundkort inden du købte det, hvis det hele tiden har været meningen at du ville køre RAID med dine to diske :)

  • nej problemer ligger i asus er nogle skvat der fjerner r på ich9 for at spare 5 ører.


    det var da på tide de fik dræbt de ide og skal de bare lige fjerne com , paralel og ps2.


    så er vi ved at være der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DKsDEVIL
    nej problemer ligger i asus er nogle skvat der fjerner r på ich9 for at spare 5 ører.


    det var da på tide de fik dræbt de ide og skal de bare lige fjerne com , paralel og ps2.


    så er vi ved at være der.


    så kan man jo også sige at hvis man gerne vil køre RAID så skulle man nok købe et bundkort med ICH9R chipset på og ikke et uden "R".
    men skal der spare på prisen så skal der spares et eller anden sted, jeg har slet ingen ide om hvad det koster Asus eller andre fabrikanter at købe chipsets fra Intel af.
    Og P5KC er jo deres "Budget" bundkort med DDR3

  • @ Johnny:


    Du kan bare købe et PCI raidcontroller kort.


    Men jeg er helt enig - det er da den hidtil største tanketorsk fra Asus´ingeniørers side.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Det hele bunder jo faktisk i at Intel har valgt at dræbe PATA fra deres ICH, derfor har Asus så valgt at putte en PATA controller på (JMicron) så folk med PATA diske stadig kan bruge dem, som så har den ekstra feature at den også har RAID på dens to Sata porte sammen med den PATA porte.
    Og Johnny, måske skulle du ha' læst på Asus' site om dit bundkort inden du købte det, hvis det hele tiden har været meningen at du ville køre RAID med dine to diske :)

    er ikke så meget inde det mere så det havde jeg ikke fået noget ud af (har kigget på det men har da ikke lige fanget at raid´en var ekstern) spurgte faktisk herinde :rolleyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR