Arggh ! Psu-lyd

  • Hej Tweak


    Har fået et irreterende problem med min stationære. Når jeg slutter et strømstik til computeren, høres en skærende tinitus-agtig lyd. Når jeg hiver strømstikket ud, kan man nærmest høre strømmen dø ud i lydbølger.


    Det må vel være PSU'en? Er der noget jeg kan gøre?


    Har prøvet at skifte strømstik.

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Må næsten være lakken på en af viklingerne i transformatoren der er væk, mener det godt kan få "det til at vibrere" og derved kommer den højfrekvente lyd. Er vist ikke så meget at gøre ved det tror jeg desværre, garanti ?


    Tak for dit svar.


    Hm, æv. Må vel ud og have fat i en ny PSU så, hvis der ikke er noget at gøre.. :'(

  • der ER noget at gøre...men det koster garantien ..du kan lytte dig til hvilken spole det er galt med og komme neglelak på det sted hvor der formodentligt er noget isolering der er smeltet...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Damn...den ene gang skal man bruge strømpebukser som støvfilter...den næste neglelak i PSU....
    Er spændt på hvordan ofte man skal ud i konens badeværelses-skuffer hehe


    Sry for OT...kunne ikke dy mig ;)

  • Det kan også være et defekt leje i blæseren, men det er nok mest sandsynligt at det er fra en af spolerne i din PSU.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr