Soundcard driver.. HJÆÆLP

  • Hej, min søster klarede at smadre mit lydkort totalt, så blev nød til at afinstallere det sådan jeg kunne installere det igen... Jeg har altid brugt SoundMax på denne computer, men hver gang jeg henter en driver fra nettet og installere den siger den bare, "Ingen driver fundet, genstart systemet og prøv igen"
    - Har så prøvet nogle andre drivers, og alle sige nogle lunde det samme, bare med andre ord...
    HVAD KAN JEG GØRE!??!? HJÆÆÆLP ;(

  • hent sisoft sandra lite på download.com og åbn menuen med isa/pci/agp/pcie info (bus info) - der kan du finde alt hardware i din computer, og sandra har en database med vendor og device id'er så den kan endda på normalt sprog fortælle hvad der sidder i den.
    hvis det er et sis et eller andet henter du deres driver, et det via henter du deres pakke, og det samme gælder realtek, cmedia osv. Hent reference driveren fra deres hjemmesider, men hent den rigtige. Specielt ved realtek driveren er det ofte en fordel at hente den driver til precis din chip istedet for den der fulgte med bundkortet og er en universal driver til 2-3 realtek chips.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.