500GB Harddisk og et lame Windows...

  • Jeg sidder med en gammel XP Version - servicepack 0.
    I den er der en begrænsning så XP kun kan se 130GB. Det stinker jo lidt når man skal installere XP.


    Derfor har jeg på en anden computer, splittet den op i de partitioner jeg nu vil have.
    Når jeg så installerer Windows finder den så stadigvæk kun en partition under setyp på 130GB.
    Jeg troede så jeg ville kunne se resten, når jeg lagde Servicepack 2.


    Det er bare ikke tilfældet... Hvad gør jeg galt, og hvordan får jeg resten af mit drev synligt?

    Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
    ASUS P5K-VM iG33
    ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
    2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
    Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
    Antec Fusion V2 HTPC Kabinet

  • den partition er lavet og kan ikke ændres med windows værktøjer...resten kan du se i diskhåndtering men self ikke i denne computer da det ikke er partitioneret endnu.


    hvad vil du da med så mange GB til en windows partition ???? jeg klarer mig nemt med 10gb .

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det er jo så lige netop det jeg burde kunne...


    Som jeg skriver havde jeg den i en anden computer, hvor jeg splittede den op i 2 x 160, og 1 x 150GB. Hvorfor jeg laver store størrelser, er at der skal køres med forskellige OS på nogle af diskene, og gider ikke have 6 diske og rode rundt på.


    Det jeg siger er netop at i og med jeg havde partitioneret den på forhånd, troede jeg at jeg ville kunne se det hele nu.
    Det sjove var at da jeg kørte setup'et igennem, ville den ikke afslutte installationen på den partition der var oprettet. Den var jeg nødt til at slette, og så lave en ny med Windows setup'et.
    Jeg mistænker lidt det her lille stunt for at have fjernet alle partitioner?


    Men men... Jeg kan lige nu se en 100GB partition.


    Hvordan får jeg de sidste 370-380 stykker frem?

    Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
    ASUS P5K-VM iG33
    ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
    2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
    Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
    Antec Fusion V2 HTPC Kabinet


  • Du højreklikker på My Computer og vælger manage...derfra ind i disk management

  • Quote

    Originally posted by Pvt.P.Nutz
    Du højreklikker på My Computer og vælger manage...derfra ind i disk management


    Eller rettere, Denne Computer. Vælger Administrer og derefter Diskhåndtering.

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Eller rettere, Denne Computer. Vælger Administrer og derefter Diskhåndtering.


    hvilket er nøjagtigt det han skrev, bar ei engelsk version.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • lav en xp-install cd med Servicepack 2 på.. har jeg selv og virker perfekt så kan man snilt installere på det store diske og alt sådan noget.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW