Problemer med Geforce 8600 gfx

  • Heps,
    Jeg har lige købt et nyt motherboard, cpu og grafik kort...


    Grafikkortet, et geforce 8600 GT begynder at flimre når jeg spiller forskellige spil..


    det gør det i:
    Command and Conquer Generals, Heroes of might and magic og i supreme commander..


    Men hvis jeg spiller Half-life 2 eller DAOC er der ingen problemer...


    Pluslig i spilne begynder der at komme en helveds masse små strejer på omkring 0.5 cm over det hele på skærmen (lidt som flimmer) og engang hvert 2 sek kommer der et kort blink hvor farverne bliver helt anderledes...


    Det bliver ved selv om jeg quitter spillet, det eneste der kan fjerne det er et genstart..


    Jeg køre med de nyeste drivers og det er en ren xp installation


    ifølge nvidia softwaren er kortet omkring 60c så det er jo heller ikke forvarmt


    Hvad kan dettes skyldes?




    Lidt info:
    [Blocked Image: http://www.sbrandsborg.dk/untitled.jpg]

  • det er som regl noget der sker når korted bliver for varmt og indstilningerne er sat for højt


    men kan selfølig også være driver problemer da det er et meget nyt kort


    8600 er ikke noget gamer kort, 8800 slår det stort

  • er godt klar over at det ikke er et direkte gamer kort, men syntes at 8800 var ret meget dyre, gav kun 800 kr for det her...



    men det er også et kort der er overclocked fra standard... de temp. monitorre der er i nvidia softwaren, er de okay? eller kan de lyve om temp?

  • Vil mene det er en fejl i grafikortet, det kan selvfølgelig også være varme, men igen så skulle køleren på kortet jo holde det på den rigtige temp!


    jeg ville teste det i en anden pc og se om problemet er dér også og evt. formatere pc og installere den nyeste driver for at se om det er software relateret..


    Hvis så ingen af de ting hjælper, så send det til RMA!

  • Vil prøve at smide det i en vens computer, men hvis jeg skal lave en rma på det er der følgende regler:
    -----
    Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til shg.dk A/S, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.



    Testgebyret er DKK 400 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.



    Indsendes varen på en reklamationssag indenfor 14 dage efter købet, stilles den lovpligtige 14 dages fortrydelsesretsperiode i bero fra afsendelsesdatoen, indtil varen er Dem i hænde igen. De gøres i den anledning også opmærksom på, at der gives testgebyr, hvis der ikke findes fejl på varen.
    -----



    Og da det kun er i nogle spil det laver fejl, så er det ikke sikkert de kan finde fejlen jo?


    hvad gør jeg så?

  • De tester selvfølgelig i forskellige appliaktioner, så de skal nok finde fejlen hvis den er der! Desuden laver du en detaljeret beskrivelse af fejlen når du sender et produkt til RMA, så tester de ud fra det!


    Så du skal ikke være nervøs hvis du finder ud af at kortet virkelig er defekt og det ikke er et problem med din pc eller en software relateret fejl!