Ny Bærbar til Studiebrug. Max 10k

  • Hejsa :)


    Da jeg skal til at læse om små 2 ugers tid er det på tide jeg får købt mig en bærbar....


    Krav:


    Core2 Duo
    14,1" Skærm (Måske andre størrelser hvis de bare ikke bliver for store og for tunge i det)
    Min 1GB ram - helst 2GB
    Lang batteritid
    Ikke alt for tung, men ikke for skrøbelig


    Har fundet denne Acer til 9k:


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383075


    Andet der kan anbefales? Synes virkelig det er umuligt at finde rundt i :O


    Takker for hjælpen ! :rules:

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

  • Har også overvejet Zepto, men synes bare at have læst mig til de ikke er vildt god kvalitet.
    Vil også hellere have en bærbar fra et stort mærke hvor den bare kører med det samme. Udover det synes jeg Zeptos bærbare har ret dårlig batteritid. Ser helst en bærbar holder over 4 timer :)


    Den bærbar til 11,5k lyeder da ret lækker, men synes godt nok bare prisen er ret høj... Næsten deroppe hvor jeg så hellere skulle købe en Macbook pro som fås ny til 13,5k :)


    Tak for input indtil videre...

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

  • hvorfor køber du ikke min maskine jeg har til salg ?


    ABook 1760W
    Intel(R) Core(TM)2 CPU T7200 @ 2.00GHz
    Performance Rated at 2.99 GHz
    2 GB DDR II SDRAM
    ATI Mobility Radeon X1600
    100 GB 7200 rpm
    DVD-RW
    17'' Wide TFT aktiv matriks
    Bluetooth - Intel PRO/Wireless


    den er 9 mdr gammel og stadigvæk halvandet års garanti endnu...


  • Skærmen er jo en del størrere end det han søger ;)


    Samt en 17" bliver for klodset at have med i skole igennem længere tid.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe


    Skærmen er jo en del størrere end det han søger ;)


    Samt en 17" bliver for klodset at have med i skole igennem længere tid.


    ja okay sorry havde ikke læst hans krav ordentligt igennem, men det var bare også hvis han ville have den også kunne tage nogle spil udover word og IE :)

  • Hvis du kan vente lidt på at få den, så prøv at kig på Dell's nye Vostro serie. Der får man virkelig meget maskine for pengene og de findes i både 14, 15 og 17 tommer.


    Jeg har selv lige bestilt en 15 tommer (1440x900 opløsning) med T7300 2ghz, 2 x 1gb 667 mhz ram, 160 gb 7200 rpm harddisk, 256 mb 8600m-gt grafikkort, 9 celles batteri, vista buisness til den nette sum af 8406 kroner inkl. levering. :D


    Man kan godt nok kun vælge 160 gb 5400 rpm harddisk, men ringede for at høre om de havde en 7200 rpm jeg kunne få i mod lidt medbetaling. Men den flinke dame sagde at de kostede næsten det samme, så hun ændrede det bare til en 160 gb 7200 rpm :P


    Der er dog den hage at der er 4 ugers leveringstid på 15 tommerne i hvert fald. Ved ikke med 14 tommerne. Ved ikke så meget om kvaliteten da det er en helt ny serie, men af hvad jeg kunne læse har de været tilfredse dem som har fået en af maskinerne. :)


    Link til Dell

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Du burde VIRKELIG spring budgettet og smidde 1½ k mere i!!


    - så kan du få den lækreste maskine ;)


    Ja, den Fujitsu-Siemens S7110 er godt nok lækker! Den ville nok også være mit bedste bud med det brugsmønster du har beskrevet.


    Hvis du vil spare lidt penge (du får dog mere for pengene med den store model), findes S7110 også i en mindre udgave med T7200, 1 GB ram og 80 GB HD til 10700,-
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=332341


    Men hvis du har pengene så vælg modellen som Dare_Devil linker til. Der får du en T7400, 2 GB ram og en 120 GB HD for 800,- mere.

  • Nu havde du selv acer på banen. Hvad med deres 6292, den er mindre og med ligeså gode specifikationer, som den der var dit bud.


    Acer 6292


    Hvis du køber den, så må du gerne lave en tråd med respons, for jeg overvejer at købe den.

  • Quote

    Originally posted by Kobeoop
    Nu havde du selv acer på banen. Hvad med deres 6292, den er mindre og med ligeså gode specifikationer, som den der var dit bud.


    Acer 6292


    Hvis du køber den, så må du gerne lave en tråd med respons, for jeg overvejer at købe den.


    Er sikker på 12" vil blive alt for småt, og er også i tvivl om 14" overhovedet er stort nok. Synes bare ved 15", at de bliver så store og klodsede i det - med mindre de koster kassen :(


    Også lidt i tvivl om holdbarheden og hvor go sådan en Acer rent faktisk er...

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

  • Jeg syntes også lige som Frankovic at du skulle kigge på Dell's Vostro serie. Godt nok står jeg ikke selv og mangle en bærbar, men lige nu virker det som om at det er det man får mest for sine penge.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Du burde VIRKELIG spring budgettet og smidde 1½ k mere i!!


    - så kan du få den lækreste maskine ;)


    Hvad er der så specielt ved netop denne maskine..?! Andet end batteri levetiden??
    Grafikkortet stinker! For at sige det som det er.. Kan ikke bruges til nogle former for grafisk arbejde.. Jeg havde engang et magen til og det kunne trække warcraft III i 1024x768 PÅ MEDIUM!! (mit gamle GeForce 2 klarede det bedre :S )
    Jeg vil sige næsten ligegyldigt hvad du skal bruge din bærbare computer til så hold dig langt væk fra Intel's onboard grafikkort.. Hvis du har planer om at bruge den til grafisk arbejde som autocad, 3d studiomax så skal du helt sikkert holde dig til nVidia eller ATI grafikkort..!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by xdream


    Hvad er der så specielt ved netop denne maskine..?! Andet end batteri levetiden??
    Grafikkortet stinker! For at sige det som det er.. Kan ikke bruges til nogle former for grafisk arbejde.. Jeg havde engang et magen til og det kunne trække warcraft III i 1024x768 PÅ MEDIUM!! (mit gamle GeForce 2 klarede det bedre :S )
    Jeg vil sige næsten ligegyldigt hvad du skal bruge din bærbare computer til så hold dig langt væk fra Intel's onboard grafikkort.. Hvis du har planer om at bruge den til grafisk arbejde som autocad, 3d studiomax så skal du helt sikkert holde dig til nVidia eller ATI grafikkort..!


    Apple's Macbook serie kører med Intel Onboard Grafik som jeg husker det, og det kører da fremragende....


    Men ja, er også enig - prisen er for høj på den bærbar ifht hva man får :)


    Hælder også lidt til Zepto's 6024 eller 6224 - er bare bange for de går for ofte i stykker - og især det er rep. tiden er lang! Umuligt at undvære bærbar gennem længere tid når den skal bruges til studie :)


    Hvor goe/hurtige er Apple egentlig til at ombytte hvis ens maskine går død?

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.


  • Intels onboard gfx er god nok til det almindelige studiearbejde og små spil til de kedelige timer, så det burde være nok. Men hvis du også vil bruge den til eventuelle LAN parties, samt autoCAD og 3d programmer (hvor tunge spil er et must), så ville jeg hælde mere i retning af en laptop med et nvidia/ATI grafikkort. Hvis der derimod skal programmeres eller leges med Linux, så skal du have en computer med en god c2d CPU, da compiling tager fra CPUen.


    Zepto laptops er gode nok hvis man behandler dem med omtanke (ligesom med alle andre computere), men deres RMA service har fået en del dårlig omtale herinde på tweak, så på det punkt ville jeg passe på.


    Apple's macbooks er rigtig gode til de almindelige studieting, og deres RMA service skulle være nogenlunde. Dog kan der komme nogle problemer på grund af at mange uddannelsessteder forventer at man bruger windows og dertilhørende programmer. Derfor er der måske ikke nogen guider til at sætte skolens net op på OSX, men forhør dig hos den IT ansvarlige på skolen inden du river håret ud af hovedet på dig selv.
    dertil kommer der at man nok skal installere en udgave af microsofts firewall client for at kunne bruge msn og lignende, men der kan man altid lægge winxp eller vista på maskinen.


    personligt, så håber jeg har min gamle pentium III laptop kan tygge sig igennem en masse compiling, som vi garanteret får gang i på 3. år, der kommer helt sikkert en dyb krise når jeg opdager at programmerne skal bruge instruktionssæt der er tilføjet efter PIII ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by xdream


    Hvad er der så specielt ved netop denne maskine..?! Andet end batteri levetiden??
    Grafikkortet stinker! For at sige det som det er.. Kan ikke bruges til nogle former for grafisk arbejde.. Jeg havde engang et magen til og det kunne trække warcraft III i 1024x768 PÅ MEDIUM!! (mit gamle GeForce 2 klarede det bedre :S )
    Jeg vil sige næsten ligegyldigt hvad du skal bruge din bærbare computer til så hold dig langt væk fra Intel's onboard grafikkort.. Hvis du har planer om at bruge den til grafisk arbejde som autocad, 3d studiomax så skal du helt sikkert holde dig til nVidia eller ATI grafikkort..!


    S7110'eren er en lækker maskine fordi du samtidig med du får en hurtig CPU, godt med ram, får en 14" skærm med 1400x1050 og god batteritid - altsammen pakket ned i en kvalitetsmaskine på under 2 kg.


    Altså alt hvad du skal bruge i en god studie-bærbar.


    Der står ingen steder noget om at den bærbare skal bruges til spil - hvorfor så begynder at diskutere dette?

  • Quote

    Originally posted by xdream


    Hvad er der så specielt ved netop denne maskine..?! Andet end batteri levetiden??
    Grafikkortet stinker! For at sige det som det er.. Kan ikke bruges til nogle former for grafisk arbejde.. Jeg havde engang et magen til og det kunne trække warcraft III i 1024x768 PÅ MEDIUM!! (mit gamle GeForce 2 klarede det bedre :S )
    Jeg vil sige næsten ligegyldigt hvad du skal bruge din bærbare computer til så hold dig langt væk fra Intel's onboard grafikkort.. Hvis du har planer om at bruge den til grafisk arbejde som autocad, 3d studiomax så skal du helt sikkert holde dig til nVidia eller ATI grafikkort..!


    Som Zulu også siger - denne maskine er ikke bling-bling som alienware, ikke gamingorienteret som en Zepto, men det er gennemtænkt kvalitet..
    Specifikationerne er kraftige, med undtagelse af grafikkortet, som er udemærket til det brug, opretteren af tråden omtaler. Dertil kommer den fænomonale skærm, batteritiden samt den ekstremt lave vægt..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil


    Som Zulu også siger - denne maskine er ikke bling-bling som alienware, ikke gamingorienteret som en Zepto, men det er gennemtænkt kvalitet..
    Specifikationerne er kraftige, med undtagelse af grafikkortet, som er udemærket til det brug, opretteren af tråden omtaler. Dertil kommer den fænomonale skærm, batteritiden samt den ekstremt lave vægt..



    Edit: Skærmen skal være WS - efter beregninger kan jeg se det såmend er 4:3 :(
    Ellers bliver det godt nok alt for småt med film...
    Skulle jeg nok lige have sagt til at starte med :O

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

    Rettet en gang, sidst af TwinX ().

  • Hvor meget af tiden foran din PC er det lige du skal bruge på at se film på den?
    Godt nok vinder du noget i bredden på en 14" WS, men tilgengæld taber du en masse i højden - det er ikke uden grund at WS også går under navnet "Low Height".
    Jeg ville til hver en tid bytte min 14" WS (1440x900) med en 14" 4:3 på 1400x1050.