Maxtor 6v200e0 SATA disk køre meget langsomt efter reinstall af Win XP

  • Hej folkens.


    Jeg kan ikke lige finde en tråd om dette, men hvis jeg dobbelposter er jeg ked af det og håber på der en venlig sjæl der vil linke mig det rette sted hen.


    Jeg har en Maxtor 6v200e0 Sata disk på 200gb, som har kørt fint et års tid. Da det var på tide at reinstallere windows, kunne jeg ikke finde mine Sata opstarts disks mere. Win XP fandt disken uden Sata opstarts disken (dog kun på 136gb) og jeg installerede på denne.


    Nu er jeg færdig med at installere drivers og windows xp er fuldt opdateret.


    Min disk er dog stadig kun på 136gb og værst af alt, den køre ufattelig langsomt. Det tager mig ca. 1-1.5 time (ja time) at pakke en film ud pakket med Winrar fra bit torrents.


    Når jeg laver ét eller andet på disken, har utorrent kørende, installerer et program eller lign, så lagger den så meget at jeg ikke engang kan bruge internet explorer.


    Jeg har defragget disken.



    Så mine spørgmål er:


    - Skyldes dette at jeg ikke har fået installeret Sata driveren før jeg installerede Win XP?


    - Kan jeg redde den ved efterfølgende at installere en Sata driver.


    - Og hvor finder jeg denne Sata driver? (har kigget på maxtors site, men kan ikke finde det jeg søger)



    Håber der nogen der kan hjælpe mig, og igen beklager jeg hvis det er dobbelt post.



    Mvh.
    Matti Panduro