Nok Power?

  • Hey.
    Skal have opgraderet min pc nu her.
    Men vil høre om min psu er stærk nok til at trække den nye hardware.
    PSUén er en Chill-Innovation CP-400P rev 1.3. Altså en 400watt.
    Jeg skal godt nok købe en atx 20->24 pins converter, men det er vel ikke noget problem


    Den nye hardware er:


    Asus P5KC
    Intel Core 2 Duo E6750
    4x 1gb Corsair 5400C4


    Inno3D GeForce 8800GTS 640 mb
    eller
    Asus - EAH2900XT 512 mb


    Skal jeg ud og invistere i ny PSU eller kan den gamle godt du. Vil helst ikke pine kontoen for meget.

  • Jeg ville ikke byde et system af den størrelse en Chill Innovation PSU, selvom jeg da ikke vil afvise at den godt kan trække det.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jeg tror det er for lidt :S Desværre...


    By the way hvorfor køber du ikke 4 x 1GB Corsair PC2-6400 CL5 i stedet.. Det er ca. samme pris, hvis det er XMS-rammene vi snakker om i hvert fald... Det er bare for at have lidt luft hvis man vil overclocke, da PC2-5400 allerede køre maks speed pga. at FSB jo er 1333MHz...


    Anyways det ville jeg gøre i hvert fald ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Jeg har måske en Thermaltake 480W liggende. Den er bare noget mere støjende, så håbede egentlig på at kunne bruge den Chill. Kan den du med samme omformer som før omtalt ?


    Hvis muligt vil jeg nu stadig helst bruge den chill


    Går ud fra du mener disse ram Link. Kunne godt være jeg skulle overveje det

  • Syntes du skulle overveje denne istedet:
    Corsair HX520W


    Jeg har selv samlet 2 systemer med den, og jeg syntes den er virkelig lækker. Den er stille, har modulære kabler og yder iflg. diverse tests rigtigt godt.
    Har endnu ikke hørt noget dårligt omkring den.


    D'oh! Så det som om du ville købe den ThermalTake, og ikke at det var en du havde liggende. Men anbefaler nu den Corsair alligevel :)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

    Rettet en gang, sidst af ayu ().

  • Det giver kontoen mig desværre ikke lov til :(
    Er det muligt at den thermaltake jeg har liggende kan trække maskineriet? skal lige siges at jeg har 2 harddiske, og 2 dvd drev sluttet til.

  • Jeg tror simpelthen en PSU med kun en 12v rail kan gøre det. Det er immervæk også en 2003-model hvis ellers jeg har læst rigtigt, og skulle iflg. tests kun have 18A på 12V.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Hmmm. det er lidt misvisende det sidste. Du siger "Jeg tror simpelthen en PSU med kun en 12v rail kan gøre det" , men du lydder som om den ikke kan :P. Hvilken af delen er det ;) ?

  • Quote

    Originally posted by sonico
    Jeg har måske en Thermaltake 480W liggende. Den er bare noget mere støjende, så håbede egentlig på at kunne bruge den Chill. Kan den du med samme omformer som før omtalt ?


    Hvis muligt vil jeg nu stadig helst bruge den chill


    Går ud fra du mener disse ram Link. Kunne godt være jeg skulle overveje det


    Jah præcis de ram der ;)


    Hmm tror faktisk at den ThermalTake burde kunne trække det :) Så må du leve med lidt mere larm indtil du har råd til en Corsair...


    Men på shg.dk ser det da ud som om støjen er regulerbar??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by sonico
    Hmmm. det er lidt misvisende det sidste. Du siger "Jeg tror simpelthen en PSU med kun en 12v rail kan gøre det" , men du lydder som om den ikke kan :P. Hvilken af delen er det ;) ?


    Jeg vil sige jeg er usikker på om den kan, og ja, den sætning er bevidst negativt ladet.


    Men du kan jo altid prøve:
    Virker det, så virker det.
    Starter den ikke, så virker det ikke.
    Brænder den af, så virker det slet ikke.
    Tager den hele lortet med sig, tough luck :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • xdream:
    Jo den er regulerbar. Så må bare køre den rimligt lavt, så går det nok.



    ayu:
    Det kan du jo have ret i. Der er vel ikke andet end at prøve.
    Men hvad er chancen for at psuén brænder af, og river alt de nye med i svinget ?
    Hvis den overbelastes slukekr den så ikke bare, eller i det mindste nøjes med at brænde sig selv af ?.

  • Nu ved jeg ikke hvor stor procentdel chance der er for at den tager noget med hvis den ryger, men der er da en risiko. Kan også være den bare bliver varm og slår fra. (Kan huske min kammerat havde en PSU der var et nummer for lille, men den blev sindsygt varm, så han måtte undværre hans SLi indtil han fik en ny).

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Chancen for at PSU'en river alt det nye hardware med sig er minimal... Det er en rimelig ny PSU du har der men du skal nok ikke sænke støj niveauet for meget da det jo er det samme som at sænke hastigheden på blæseren og derved bliver den kølet mindre.... Start med at sætte den på maks, kør en 3dmark og mærk hvor varm luften er den blæser ud... Hvis den er ubehageligt varm ville jeg finde en ny strømforsyning ASAP...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Hmmm. det viste sig at min strømforsygning alligevel var Halvdød. Den ville kun starte halvdelen af gangene, og skulle vile sig MEEEGET længe, hvis jeg havde taget strømmen fra.


    Så har istedet købt en 550W fætter, der bare kører som smurt.