Hjælp til trådløst net med aplus.dk

  • Mine forældre har et stykke tid haft beboernet gennem aplus.dk. Problemet er at jeg simpelthen ikke kan få lortet til at virke med en trådløs router.
    Jeg har prøvet både med en Netgear og den nuværende som jeg ikke kan huske hvad hedder.
    Der er en restriktion på to PC´ere, hvilket ikke skulle være et problem da der kun er en i husstanden.
    En af aplus´ supportere fortalte at routerens MAC-adresse skulle registreres og det er så gjort.
    Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, men det lader til at der under opsætningen skal bruges tre (3) MAC-adresser - router, PCI-netværkskort og det trådløse kort (Asus).
    Jeg er på herrens mark, og min far glemmer aldrig at nævne det når vi mødes.
    Gode råd modtages med glæde - måske arven alligevel kan sikres :D

  • Lidt flere detaljer og lidt mere skridt for skridt.


    1. Når du slutter routeren til nettet (uden andet direkte på nettet, og med en kablet computer på LAN siden) får den så en IP? Dette skal kunne ses i routerens web-interface. Hvis ikke kan det være fordi der er gået noget galt i registreringen af routerens MAC-adresse hos aplus. Når de har registreret den rigtige MAC kan det være at du manuelt skal frigive de IP der allerede er blevet tildelt eventuelle computere - dette gøres ved at sætte dem til nettet igen (uden router) og starte en command-promt og skrive ipconfig /release. Når dette er gjort sætter du routeren tilbage og krydser fingre for at den får en IP. Når den har fået IP fra aplus er det tid til at gå videre til næste punkt....


    2. Hvis 1, får den kablede computer nu adgang til nettet? Hvis dette er tilfældet så virker det meste som det skal, og så mangler man bare at få testet med trådløst. Ved at starte med kablet sikre man sig at det ikke er del trådløse del af opsætningen der giver problemerne.


    Håber at det kan bruges.


    /ask


  • Wauw, det var noget af en forklaring. Jeg tænkte på om du ville vejlede telefonisk hvis vi aftaler en dag hvor jeg tager der ud (igen igen)??

  • Jeg har lidt travl i øjeblikket, men du er velkommen til at se om du kan fange mig på msn (hvis du da har mulighed for det derude). Prøv bare at send mig en PM inden du planlægger at tage derud og så skal jeg nok se om jeg ikke kan være hjemme.


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Jeg har lidt travl i øjeblikket, men du er velkommen til at se om du kan fange mig på msn (hvis du da har mulighed for det derude). Prøv bare at send mig en PM inden du planlægger at tage derud og så skal jeg nok se om jeg ikke kan være hjemme.


    /ask


    Takker.


    MSN: brian@baunkjaer.dk