24" vs 22" tft

  • Hey


    Jeg skal ud og have mig en ny tft skærm. Det skal enten være en 22" wide eller 24" wide. Ville af den grund høre hvad i har af erfaringer med 24" skærme i forhold til en 22". Ved at læse rundt omkring på nettet ser det ud til at 22" generelt har meget bedre billedkvalitet og skarphed. Er det også jeres mening?


    Grunden til at jeg gerne vil helt op i 24" er fordi skærmen også skal bruges til tv/film. Men vil stadig gerne have en med rigtig godt billede den også skal bruges til billede redigering, 3D osv.


    Har kigget på en Samsung 226bw og en samsung 245bw

  • Grunden til populariteten af 22" skærme er prisen og intet andet...


    .. 24" er langt at foretrække pga. opløsningen, som oftest er WUXGA, hvor de fleste 22" kun er WSXGA+..


    Skal skærmen også bruges til TV/Film vil jeg anbefale, at du tager et Full HD TV med i dine overvejelser.. Har selv haft 22" monitor tidligere, men er nu skiftet til en 42" WUXGA monitor, og det er nok nogle af de bedste penge jeg har givet ud.. Film er "næsten" som biografen, TV lige så og spil er for nice!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Intet at overvej, 24" er klart det rette valg, efter min mening.


    Hvis ikke du vil op i 24" eller ligge de penge ud, så vælg hellere en 20" frem for en 22". De sidste 2 tommer giver intet.

  • Quote

    Originally posted by nazty
    Det var sq gode nyheder!


    Den samsung 245B jeg kigger på har HDCP. Hvad er forskellen på HDTV og HDCP?


    Hvis den kører med en opløsning på 1920x1200 hvilket de fleste 24" gør så kan du fint se HDTV på den.


    Den løsning som daredevil kører med var aldrig noget jeg ville vælge hvis jeg skulle bruge skærmen til andet end film og spil, det er de simpelthen for ringe til så.


    Så lav opløsning på så stor en skærm bliver aldrig helt godt til andet end film :)


    Du kan evt. også kigge på Dell's 24" den er også ret god.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Kan det ikke passe, at Samsung leverer panelerne til Dell?


    Mindes der var snak om noget i den dur herinde engang.


    Eventuelt skriv en PM til Happy^ - Han har en 24" fra Samsung (så vidt jeg husker).


  • Helt enig. Samme opløsning på hhv. 24 og 42 tommer, det giver næsten sig selv at det ikke holder.


  • Jo mener egentlig det er samme panel der sider i dem.


    Det kan tjekkes på flatpanels.dk

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Okay, super


    Jeg tror en dell bliver for dyr. Helst en i samme prisklasse som den 245b. Koster 4.197 kr - som er den 3. billigste. Både 5., 4., 2. og den billigste er acer. Hælder mest til samsung.
    edbpriser

  • Quote

    Originally posted by nazty
    Det var sq gode nyheder!


    Den samsung 245B jeg kigger på har HDCP. Hvad er forskellen på HDTV og HDCP?


    For lige at svare dig på HDCP vs HDTV spørgsmålet, så er HDCP = High-bandwidth Digital Content Protection, og kortsagt en funktion som gør dig i stand til at afspille HDCP-krypteret indhold via en HDCP forbindelse, det kræver altså både at skærm og grafikkort overholder standarden.


    Hvis man ikke har HDCP-kompatible skærm/grafikkort, så vil outputtet af en HD-DVD/Bluray blive neddroslet til DVD-kvalitet.


    Så kort sagt, så er det godt at skærmen overholder HDCP standarden :D


    Og ville klart også vælge en 24" over en 22", har selv en 21,3" nu, men den bliver skiftet til 24" på et senere tidspunkt.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • jeg er nu glad for min 22" 226BW, men ja 24 er at foretrække, prisen er også derefter

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Jeg har været ved at kigge lidt på tingene og ja 245 kører med et andet og dårligere panel end dell. 244 derimod ser ud til at være ca. lige så god dog lidt mindre præcise farver.


    Den dell ser ud til at være et rigtig godt bud på en skærm... tror jeg vil finde ud af hvor den er billig og købe en :))

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    jeg er nu glad for min 22" 226BW, men ja 24 er at foretrække, prisen er også derefter


    Sammer her, men hvis jeg havde pengene havde jeg også valgt 24"

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Købte sgu direkte ved dell.


    - Hurtig levering


    - Næste dag ombytning ved problemer


    - Pixel garanti har du en død for du den bare byttet

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by noxon
    De har den stadig på tilbud ved oc.uk, dog ikke lige så billigt som jeg fik den, men stadig en del billigere end ved dell, og så ser det ud til man får 1års dell garanti mere, end ved køb ved Dell ?


    Leveringen var 3 hverdage mener jeg.


    http://www.overclockers.co.uk/…duct.php?prodid=MO-009-DE


    Har godt set den ved oc men der har du ikke next day service og pixel garenti.


    Desuden hvis du for problemer med den kan det godt være meget svært den vej da dell egentlig ikke laver service på skærme som ikke er solgt igennem dem selv.


    Så jeg holder mig bare til den officielle og servicen.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy



  • Hvordan skal dette så forstås ?


    - Warranty : 4 year next business day exchange supplied by Manufacturer (Call Dell on 0870 9080800 and have the work number from the original packaging handy)


  • Det er bare lige når du så ringer og det ikke er en dell kvitering du har så er det ikke sikkert der er meget at hente, men du kan jo være heldig :)


    Er en high-end supporter der har fortalt mig det. Er også lige med at det officielt kun er dell der sælger dell udstyr så hvor kommer dem de sælger fra... Jeg ved det ikke men holder mig bare til den officielle forbindelse.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy