Tid til ny PC - hjælp søges!

  • Hej allesammen,


    Som mange nok har prøvet så kommer man på et tidspunkt til at skulle købe en ny pc - nu er det MIN tu r.


    Jeg vil bruge godt og vel 4000kr på en pc. Jeg har kigget lidt rundt omkring og fundet nedestående pc, men eftersom de har ferie lukket og jeg frister efter en ny pc, så kan det altså ikke vente.


    http://www.topdata.dk/product.asp?product=4004&sub=287


    Det må meget gerne være noget lignende eftersom den for mig synes at se udemærket ud - men jeg er som sagt ikke ekspert. Det kunne også godt være jeg bare skulle beholde de basale ting som CD-rom drev, Brænder, kabinet og måske strømforsyningen hvis dens 300W er nok til nutidens krav.


    Jeg er frisk på selv at samle, så længe det er hvor man får mest for pengene :)


    Forresten, min nuværende pc gik sig en tur - den kan ikke starte, overhovedet. Da jeg kom hjem her i dag så startede jeg min pc op, på et tidspunkt kom den med en blå skærm - ikke den traditionelle blå skærm hvor den læser op til 100% - men en alvorlig blå skærm som jeg også havde set for flere måneder siden. Anyway, jeg slukkede computeren og kunne derefter ikke tænde den igen og kan stadigvæk ikke - det ville da være rart at få den til at virke, om ikke andet så kunne min lillebror få den. Når jeg sætter strømkablet i maskinen så kan jeg mærke at strømforsyningsblæseren drejer lige så stille rundt - og jeg kan som sagt ikke tænde den, meget mærkeligt.


    Jeg ser frem til nogle gode computer-forslag og eventuelle løsninger på problemet som beskrevet herover.

  • Jeg har selv prøvet at kigge lidt på de andre tråde og fundet noget som jeg jeg synes ser interessant ud.


    Jeg skal i mit system have følgende:


    Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775 1.245,00
    Kingston DDR2-533, 2x1024MB, CAS 4 598,00


    Så mangler jeg Bundkort, Grafikkort, Harddisk og PSU. Nogen forslag? Jeg har som sagt i alt omkring 4000 kr at gøre godt med.

  • Kan du genbruge harddisken eller er den i stykker? Og Hvad med kabinettet? Kan det genbruges og hvis ja, hvilket form er det? (som regel ATX) Hvis du ikke ved det så skriv lige hvilket kabinet du har.

  • Quote

    Originally posted by Yilar
    Kan du genbruge harddisken eller er den i stykker? Og Hvad med kabinettet? Kan det genbruges og hvis ja, hvilket form er det? (som regel ATX) Hvis du ikke ved det så skriv lige hvilket kabinet du har.


    Det er et midtower hvor der er plads til 4 drev. Altså jeg vil gerne have en ny harddisk pga manglende plads. Kan jeg forresten skyde min gamle harddisk ind i mit kommende system og snuppe dataene derfra eller SKAL den formateres førend den kan bruges igen?

  • Quote

    Originally posted by Quish


    Det er et midtower hvor der er plads til 4 drev. Altså jeg vil gerne have en ny harddisk pga manglende plads. Kan jeg forresten skyde min gamle harddisk ind i mit kommende system og snuppe dataene derfra eller SKAL den formateres førend den kan bruges igen?


    Det kan du sagtens, hvis du køber en ny harddisk og installer windows på den.

  • Så hvis jeg installerer windows på en ny harddisk så kan jeg sagtens køre med begge harddiske selvom der er installeret windows på begge? Skal jeg så vælge hvilken harddisk jeg vil starte windows op fra og så fungerer den anden harddisk bare som en hvilken som helst anden? Jeg troede nemlig ikke man bare kunne skifte harddisk fra ét motherboard til et andet uden at skulle formatere :)


    Anyway, nogen forslag til de ting jeg mangler? Jeg mangler stadigvæk Bundkort, Grafikkort, Harddisk og CPU.

  • Jeg har kigget lidt rundt på nettet og fundet de ting som folk har anbefalet - dette system har jeg fået sammensat indtil videre, vil gerne høre fra jer førend jeg begynder at bestille!


    [Blocked Image: http://img177.imageshack.us/img177/8562/unavngivetnr9.jpg]


    Jeg synes dog at køleren er dyr, altså man kunne måske i stedet vælge en af disse?
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=151103 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306655


    Jeg ved altså ikke hvorfor man skulle vælge den ene fremfor den anden...


    Men altså, hvad synes i ellers om mit system?

  • altså, hvis du køber en ny harddisk, installer du windows på den ny, den gamle kan du ikke boot op fra da den er installert til at køre på det gamle hardware. starte du op på den nye harddisk kan du finde den gamle under denne computer og hente dine gamle data over på den nye disk. når det er gjordt højer klikker du på den gamle harddisk og siger formater, så har du en frisk harddisk.


    mht til dit hardware valg, må du nok vente til nogen andre besvare det. jeg vil dog nok vælge et andet grafikkort da det der ikke understøtter dx10

  • BTW. Skal du have et dx10 grafikkort til den pris, kan det aligevel ikke trække dx10 spil om ½år....


    Men SKAL det være dx10 så tag et kig på enten nVidia 8600GT/GTS Eller ATI/AMD 2600XT/Pro