Mens i læser det, så prøv at overvej hvordan man har det inden man trykker på power
Halløj i skuret siger jeg bare.....jeg har lige været totalt rundt på gulvet de sidste par timer.
Ville lave et vdimm mod så mine geil kunne få en ca. 3.15-3.20 volt i stedet for de standard 2.85 på mit asus.
Det gik bestemt ikke efter planen. Hvorfor? Tjo, jeg er en klovn med en loddekolbe.
Skulle lodde en 50k på pin 4 og 6 på den lille LM358 eller hvad den hedder og pin 4 gik fint, men så kom pin 4. Der "smuttede" lige en kæmpe klat tin ud på pin 6.....fint, problemet er bare at det også ramte pin 5, 7 og 8....(både lidt griner, men bestemt også næste til at græde over at jeg er så dårlig til det.
Resultatet af min fine mod er at der er røget en eller anden lille tingest af tæt på chippen (ved ikke om det er en sikring eller modstand eller lignende) + chippen er nærmest skåret halvt væk nu pga. jeg skulle være sikker på at fjerne tinnet før jeg turde tænde pc'en...... da jeg tændte den, slukkede den efter 5 sek. uden køler....nå men jeg har installeret det hele igen og fjernet lodningen fra pin 4 og nu virker den LIGE NU da!! PYHA
Håber i kan grine lidt over det !!