Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 11. oktober 2003, 00:13

Mens i læser det, så prøv at overvej hvordan man har det inden man trykker på power :D

Halløj i skuret siger jeg bare.....jeg har lige været totalt rundt på gulvet de sidste par timer.

Ville lave et vdimm mod så mine geil kunne få en ca. 3.15-3.20 volt i stedet for de standard 2.85 på mit asus.

Det gik bestemt ikke efter planen. Hvorfor? Tjo, jeg er en klovn med en loddekolbe.

Skulle lodde en 50k på pin 4 og 6 på den lille LM358 eller hvad den hedder og pin 4 gik fint, men så kom pin 4. Der "smuttede" lige en kæmpe klat tin ud på pin 6.....fint, problemet er bare at det også ramte pin 5, 7 og 8....(både lidt griner, men bestemt også næste til at græde over at jeg er så dårlig til det.

Resultatet af min fine mod er at der er røget en eller anden lille tingest af tæt på chippen (ved ikke om det er en sikring eller modstand eller lignende) + chippen er nærmest skåret halvt væk nu pga. jeg skulle være sikker på at fjerne tinnet før jeg turde tænde pc'en...... da jeg tændte den, slukkede den efter 5 sek. uden køler....nå men jeg har installeret det hele igen og fjernet lodningen fra pin 4 og nu virker den LIGE NU da!! PYHA 8o

Håber i kan grine lidt over det !!

Who am I?

2

lørdag, 11. oktober 2003, 00:18

Griner ikke det mindste.
Glæder mig over, at de virker, trods alt. ;)

Anbefaler at investere i en mindre spids til din loddekolbe ;)

3

lørdag, 11. oktober 2003, 00:23

ja jeg må enten se om en af elektriker kammeraterne vil fixe det eller om jeg skal investere i sådan en bedre loddekolbe end denne til kr. 79,-

Det mærkeligste er den sikring eller modstand der er røget af....mobo'et savner åbentbart ikke den dims......håber heller ikke det vil savne den i fremtiden.

Who am I?

4

lørdag, 11. oktober 2003, 00:24

en tinsuger ville jo have været go der.

men dete r da godt det virker endnu
vi må så håbe det bliver ved med det.

Så kan du lære at holde dig fra noget du ikke er go til ;)

næste gang øv dig på noget der er i stykker

5

lørdag, 11. oktober 2003, 00:26

du kan være sikker på den savner den

havde et gf 4 kort der røg to af de der bitte små modstande af forde jeg sad og fumlede det kørte fint en uges tid også var det slut

6

lørdag, 11. oktober 2003, 00:54

Lad være med at komme med sådan noget dårligt nyt DEVIL!
Mit har bare at køre videre i mere end en uge da jeg snart ikke vil bruge flere moneter på pc......

Who am I?

7

lørdag, 11. oktober 2003, 01:11

I stedet for tin-suger vil jeg anbefale suge-tråd.. det ligner en masse små flettede kobber-ledere. De suger ALT tin op.

8

lørdag, 11. oktober 2003, 10:24

Citeret

Originally posted by gomerpyle
ja jeg må enten se om en af elektriker kammeraterne vil fixe det eller om jeg skal investere i sådan en bedre loddekolbe end denne til kr. 79,-

Oh dear. Det lyder som sådan én jeg købte inde hos Brinck i sin tid, da jeg ville voltmodde mit TH7-II.... Han gloede også på mig da jeg sagde hvad jeg skulle bruge den til, og påpegede at jeg nok skulle have en med en noget tyndere spids..... :))

Efter at jeg havde øvet mig på noget gammelt radio grej, og havde loddet ledninger på mit potmeter havde jeg simpelthen ikke nerver til at lodde på mit bundkort...... Jeg tror.... om muligt.... at jeg lodder endnu værre end dig. Så du har min dybeste medfølelse ;(

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL
Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty
3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572
3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

9

lørdag, 11. oktober 2003, 11:20

Citeret

Originally posted by LarsK

Citeret

Originally posted by gomerpyle

Oh dear. Det lyder som sådan én jeg købte inde hos Brinck i sin tid, da jeg ville voltmodde mit TH7-II.... Han gloede også på mig da jeg sagde hvad jeg skulle bruge den til, og påpegede at jeg nok skulle have en med en noget tyndere spids..... :))

Efter at jeg havde øvet mig på noget gammelt radio grej, og havde loddet ledninger på mit potmeter havde jeg simpelthen ikke nerver til at lodde på mit bundkort...... Jeg tror.... om muligt.... at jeg lodder endnu værre end dig. Så du har min dybeste medfølelse ;(

Hehe,jeg har det på samme måde.Jeg ville sq lodde hele mobo sammen ,hvis jeg skulle gøre det,så jeg holder mig også væk fra lodning af sådanne småting.Så hellere have en mindre clock :D

10

lørdag, 11. oktober 2003, 16:17

Citeret

Oh dear. Det lyder som sådan én jeg købte inde hos Brinck i sin tid, da jeg ville voltmodde mit TH7-II.... Han gloede også på mig da jeg sagde hvad jeg skulle bruge den til, og påpegede at jeg nok skulle have en med en noget tyndere spids.....

hehe jeg købte min hos Brinck.....nå men jeg tror at jeg må forsøge en gang til når jeg har røget noget stærkere end en Prince, så jeg ikke ryster på hænderne :]

Who am I?

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

2

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Microsoft lancerer eget Smart Watch

Microsoft har annonceret deres
Læs Mere

0

Nexus 6 bliver forsinket i Europa

Forudbestillingerne til Nexus
Læs Mere

0

En pille der kan opdage kræft – Google´s nye projekt

Google X et science fiction-la
Læs Mere

0

Artikel: Sådan sikrer du dig mod MobilePay svindel

Hvis du har fulgt med i nyhede
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.