Lidt i tvivl ( CPU )

  • Jeg var inde hos min lokale hardware pusher i dag og bestille en E6850 CPU.


    Mit problem består så bare i, om det er overkill.


    Jeg bruger 90% af min tid foran computeren til at game, er det så overkill at investere i en E6850? Ville gerne have haft prisen lidt længere ned end at lægge 1800,- for en CPU og er sgu lidt nervøs for, efter jeg har læst div. Tests, om det er åndssvagt at købe den når jeg stortset kun gamer.


    Hvad siger I?


    Hvis I syntes det er overkill, må I meget meget gerne komme med jeres synspunkt ang. Hvilken CPU jeg burde vælge.

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    Snup en Q6600 den ligger i samme prisleje og den burde være mere en hurtig nok


    Men performer E6850 ikke bedre?


    Og er E6600 fuldstændig forældet nu?


    Jeg er ikke hardcore freak som der skal køre alt i højeste opløsning. Jeg gamer BF2142 og WoW pt. Og vil nok gøre det et godt stykke tid fremover.

  • Han skriver Q6600

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


    Rettet en gang, sidst af Defoss ().


  • I hvilken opløsning og på hvilket system...

  • og slet ikke til det der, en quadcore til de spil er jo helt gak i låget. de kan jo slet ikke multithreade.....så han spilder ½ af cpuens potentiale ved en quadcore .....en 6850 vil være en meget stærk cpu, men en "gammel" e6600 er da fint til dit formål.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.