Ustabilt internet

  • Hej


    Jeg har nogle problemer med mit internet. Cirka hver 5min, falder forbindelsen ud, og browsere stopper med at loade, en download stopper eller et spil lagger. Dette er utroligt belastende, da man ikke engang kan downloade en simpel fil på f.eks. 9 mb, uden forbindelsen falder ud og man skal starte forfra. Hvad er problemet? Ikke engang en speedtest kan den klare uden, at testen stopper cirka halvvejs.


    Den måler forbindelsen til 2048 / 128..


    Kører med Webspeed, som har kørt perfekt indtil nu.


    Der sidder en router på linjen, en Linksys BEFSR41 V3. Hvad kan problemet være?


    Tak på forhånd.

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Går ud fra at du har prøvet at tage strømmen og sætte den til igen?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Går ud fra at du har prøvet at tage strømmen og sætte den til igen?


    Ja, mange gange..


    Jeg hælder selv lidt til ødelagt netkort eller router der er skummel?


    Hvad er grunden til, at jeg ikke kan sætte et kabel direkte til selve webspeed modemmet fra min computer? Den opretter ikke forbindelse :/


    Så kunne man jo udelukke modemmet..

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Reset routeren/Modem
    Ta strømmen 5-10min



    Hvis du har fået opgraderet din forbindelse på det sidste kan dette også være årsagen.
    Det kan også være Routeren er dårlig og bør udskiftes, men kan altid ringe til udbyderen og få den bytte til en anden og se om det hjælper.

    CPU: Q9450 2.66ghz OC. 3.3ghz - NorthQ Tiger Water Cooling - GFX: Zotac GTX295 - Ram: 8gb A-data, DDR800 - Bundkort: Asus P5Q Deluxe- HDD: WD Velocity 10k RPM - PSU: CoolerMaster Silent Pro M700 -Logitech Z-5500 / Z-10 Speakers.

  • Quote

    Originally posted by trixzion
    Reset routeren/Modem
    Hvis du har fået opgraderet din forbindelse på det sidste kan dette også være årsagen.
    Det kan også være Routeren er dårlig og bør udskiftes, men kan altid ringe til udbyderen og få den bytte til en anden og se om det hjælper.



    Hjælper desværre ikke :/


    Er der ikke en måde hvorpå, at jeg kan sætte min computer til direkte fra modemmet? Altså udenom routeren..

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Jo, du sætter da bare din comp til i stedet for routeren, så skulle den gerne få tildelt en IP


    Har du tjekket ved din ISP ? evt. fået dem til at måle på din linje om der er forstyrrelser af nogen art? det kan nemligt godt vise sig som timeouts i din browser

  • Quote

    Originally posted by Hellm@n
    Jo, du sætter da bare din comp til i stedet for routeren, så skulle den gerne få tildelt en IP


    Har du tjekket ved din ISP ? evt. fået dem til at måle på din linje om der er forstyrrelser af nogen art? det kan nemligt godt vise sig som timeouts i din browser


    Det virker desværre ikke, at sætte den til :crazyeyes: Der sker ligesom ingen ting.. som om, at der slet ikke er et kabel tilsluttet.


    Kunne være man skulle tage sig en snak med TDC...

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • sæt din router tilbage, gå ind i web-konfigurationen og frigår din ip, skift derefter routeren ud med din computer.


    Det skyldes at DHCP leasen fra routeren højst sandsynligt ikke er udløbet, og du derved først skal have frigivet din ip før du kan få en til din computer.


    /ask