til folk med 8800GTX

  • Jeg er nysgerrig efter hvor mange stik i har sat til jeres grafikkort, jeg er selv sat begge 6pins connectorer til mit og i hvert af de 2 6pins connectorer har jeg set et 4pins molexstik.. er det korrekt eller skal der 2 x 4pins molex i hvert 6 pins... dvs 4 x 4pins molex ialt ?

  • Quote

    Originally posted by Fredsgaard
    Jeg er nysgerrig efter hvor mange stik i har sat til jeres grafikkort, jeg er selv sat begge 6pins connectorer til mit og i hvert af de 2 6pins connectorer har jeg set et 4pins molexstik.. er det korrekt eller skal der 2 x 4pins molex i hvert 6 pins... dvs 4 x 4pins molex ialt ?



    i Rivatuner står der mit kort er 71 grader og dete r idle ved std. settings... er det ikke temmelig højt?

  • Quote

    Originally posted by Fredsgaard



    i Rivatuner står der mit kort er 71 grader og dete r idle ved std. settings... er det ikke temmelig højt?


    idle = irrelevant


    load = relevant :D

  • Quote

    Originally posted by Svan


    idle = irrelevant


    load = relevant :D


    jeg kører en 3dmark 2006 lidt senere så kan jeg lige skrive hvad min temp. lander på...


    Det kan være du kan fortælle mig hvordan jeg kan se hvilken DirectX version jeg har installeret ?

  • Quote

    Originally posted by Fredsgaard
    Jeg er nysgerrig efter hvor mange stik i har sat til jeres grafikkort, jeg er selv sat begge 6pins connectorer til mit og i hvert af de 2 6pins connectorer har jeg set et 4pins molexstik.. er det korrekt eller skal der 2 x 4pins molex i hvert 6 pins... dvs 4 x 4pins molex ialt ?


    Du skal bruge 2 x 4-pins molex stik, til hver 6-pin PCI Express adapter, så ja 4 x 4-pin molex stik.


    Din idle temperatur er ekstrem høj. Får blæseren nok kold luft ??

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Ekstrem høj, min var 60-65 men nu kører jeg også med SLI (før vandkøling selvfølgelig) :D


    Det er klart. ;)


    Hvad er din idle og load temp nu?

  • har sat 2 x pci-e strømstik i som man skal
    (har 2 mere så jeg kan køre sli...)

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • de nye ATI x2900 - de har 1 x 6 og en x 8 (som kan køre med 6)
    den til 8 er kun til OC
    så kører man med 2x6 kan man ikke unlocke de sidste OC muligheder

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Du skal bruge 2 x 4-pins molex stik, til hver 6-pin PCI Express adapter, så ja 4 x 4-pin molex stik.


    Din idle temperatur er ekstrem høj. Får blæseren nok kold luft ??


    Mit kabinet er ekstremt ryddeligt og intet generer "luftvejene" jeg forstår ikke temperaturen er så høj, med mit gamle 7900GTX lå temp. på omkring 50 grader..


    Blæseren på gfxkortet kører godt nok, dog syntes jeg den kører lidt langsomt.

  • jeg har problemer med mit asus8800gtx alt efter hvilken version af driver jeg bruger.
    kan så ikke få "asus smartdocktor" (eller lignende) program til at køre rigtigt- så kører blæser "kun" med ca 60% power - så bliver korter VARMT når jeg feks spiller stalker.


    køre rigtigt = at sætte manuelt feks 50grader=60% 60 grader=80% og 65 grader=100%
    blæserhastig.


    men nu har jeg fundet en lidt ældre driver hvor både smartdoktor og driver virker ok
    (dog fucker mit delta force så op i grafikken)


    8800GTX er bare varme - mit idler ved 60% blæser ved 62 grader

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

    Rettet en gang, sidst af Animal-mik ().


  • det virker også til at min blæser ikke kører så hurtigt somd en skal, findes der et program til at regulere hastigheden ?

  • PT ASUS smartdoc499 og nyeste nvidia 162.18 driver
    (eller originalen (gl version) fra asus install cd)


    denne kombination ser ud til at fungere og her kan man regulere manuelt ved hvilke 4 temperaturer kortet skal køre stærkere på.


    default er 45=40% , 55=60 , 65=80 . 75=100%speed.
    dette kan så rettes til andre temperaturer


    har ikke installeret de andre asus gameface mv - de fuckede min XP installtion op
    så jeg måtte formattere/installere igen !

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Quote

    Originally posted by Animal-mik
    de nye ATI x2900 - de har 1 x 6 og en x 8 (som kan køre med 6)
    den til 8 er kun til OC
    så kører man med 2x6 kan man ikke unlocke de sidste OC muligheder


    ok :9xo


    sygt nok man er vel dårligt nok gået over til 6-pin pcie før der er komet 8-pin pcie
    det da altid noget at den nye udgave (min) af corsair hx 620w har fået 2x8-pin pcie med
    for det havede den ikke før ifølge tweak.dk testen

  • Quote

    Originally posted by Fredsgaard


    det virker også til at min blæser ikke kører så hurtigt somd en skal, findes der et program til at regulere hastigheden ?


    nå, jeg googlede lidt og fandt en guide hvor man via 3Rivatuner 2.02 kan sætte sin blæser til at køre 100% gfxproducenten sætter den til en eller anden underlig grund kun til 60% ydelse..

  • alt under 80 i load er acceptabelt :9xo. Det bliver mit næsten og det er ved 60% fanspeed. Core kan jo holde til det

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().