Nyt system Memtest 1.70 fejl :S

  • hejsa, jeg har fået købt mig noget nyt hardware


    P5N-E SLI
    Intel Core 2 Quad Q6600
    Corsair XMS Xtreme TWIN2X2048-6400C4


    Men når jeg køre en Memtest laver den fejl lige med det samme, nogen der kan forklare mig det?


    Jeg har prøvet at lade mobo vælge timings, og jeg har prøvet at sette dem til det som de er lavet til nemlig 4-4-4-12 800Mhz og den laver bare fejl. Skal jeg bare droppe det memtest eller er det fordi der er noget galt?

  • Quote

    Originally posted by noxon
    Prøvet at teste dem hver for sig?


    Hva siger orthos hvis du køre de to test der har med mem at gøre ?


    orthos?
    men jeg skal da ikke teste nogle dual hver for sig, enten virker de som de skal ellers gør de ikke.. men spørgsmålet er om jeg kan regne med memtest..

  • Quote

    Originally posted by HaZe


    orthos?
    men jeg skal da ikke teste nogle dual hver for sig, enten virker de som de skal ellers gør de ikke.. men spørgsmålet er om jeg kan regne med memtest..


    Se.., hvis du nu tester dem hver for sig, kan du så se om en af dem laver fejl, eller om det er når de køre sammen. Du kan jo ikke lave en rma sag fordi de ikk vil køre sammen ( da det så nok er bundkortets skyld )


    Og om du kan regne med memtest, derfor du skal køre orthos og se om den også laver fejl...

  • Quote

    Originally posted by noxon


    Se.., hvis du nu tester dem hver for sig, kan du så se om en af dem laver fejl, eller om det er når de køre sammen. Du kan jo ikke lave en rma sag fordi de ikk vil køre sammen ( da det så nok er bundkortets skyld )


    Og om du kan regne med memtest, derfor du skal køre orthos og se om den også laver fejl...


    orthos er det et program til install på windows? for har ikke installeret maskinen endnu.. mangler et sata kabel :S


    Men jeg prøver lige det med at køre test på en af gangen..

  • lige en lille update, jeg kan ikke installere windows den laver fejl til slut i installationen og kommer med BSOD.
    Den hænger engang i mellem i bios..
    Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt..


    Edit: Jeg har nu prøve kun med en af blokkene i og den laver stadig fejl..
    Jeg sender dem tilbage og får dem ombyttet..

  • jeg har fundet ud af hvad problemet er, med det her P5N-E SLI bunkort og de ram jeg har bliver man nød til at sætte tCL, tRCD, tRP, tRAS, CMD, tRC og mem voltage manuelt, for mobo kan ikke finde ud af det selv.. man skal lidt hjælpe det igang =)


    Men testen har kørt længere nu end hvad den har gjort selv..


    standard til disse Corsair XMS2 TWIN2X2048-6400C4 skal timins stå:
    tCL 4


    tRCD 4


    tRP 4


    tRAS 12


    CMD 2 Clock


    tRC 15


    Memmory Voltage 2.178v


    Så står det her hvis andre evt har lign problemer.. hehe =) er megaaa glad WEEEPIIEEE! :cheers: