8800gtx og bsod problemer

  • Så er det tid at prøve endnu et sted.
    Jeg har købt mig en ny computer. Har bestilt delene hver for sig og selv sat maskinen sammen. Her er lidt info om systemet og delene jeg fik sat sammen.


    ASUS P5N32-E SLI Plus AiLifestyle Series


    Core 2 Duo E6600 2.4 GHz


    Corsair XMS2 2 x 1 GB


    Corsair HX620W


    ASUS EN8800GTX/HTDP (Detailsalg)


    RaidMax Elite Series Smilodon


    Harddisk og DVD brænder er begge SATA



    Kort efter jeg havde fået smidt det hele sammen og installeret windows (XP til at starte med, men det er det samme med Vista Ultimate) begyndte mine problemer. Ja, vi snakker om den klassiske bsod (Blue screen of death). Den kommer helt tilfældigt, men i min erfaring mindst 1 gang i timen.


    Jeg søgte længe efter en løsning på problemet, og fandt frem til dette :
    How to fix your 8800 BSOD


    Denne guide løste umiddelbart mit problem, efter jeg havde sat mine RAM til at køre single channel i stedet for dual channel.


    Hertil kommer så mit spørgsmål :


    Jeg er ved at være frustreret over der ikke snart kommer en opdatering af driverne til kortet (Da disse fremstår som værende problemet der forsager de irriterende bsod'er) Jeg har sq betalt for at mine RAM skal køre dual channel. Ikke single!


    Er der nogen herinde der har samme problem som jeg? Eller noget lignende? Måske en løsning?


    På forhånd tak


    ps. Guiden har mange forskellige løsningsforslag håber den kan hjælpe eventuelle andre med samme problem som jeg

  • Kan sige at det jeg kørte med min oCZ Titanium Alpha ram fik jeg BSOD konstant compen. var ikke andet end en blå skærm :D


    Efter jeg smaskede mine gamle Corsair CAS4 800MHz SLI ready ram i, ja så virkede skidtet sku igen...

  • Quote

    Originally posted by cybertrash
    Det skal siges, jeg er ingen haj til at sætte bios op. Jeg har tvunget ram'ene til at køre 2.1v (Da standart i bios er 1.8v og det er for lidt) Kan det være noget bios opsætning måske?


    Havde det samme bundkort som dig, og de Corsair RAM som du kan se i min signatur. Det gav en masse problemer, det var først efter en tur forbi Corsairs forum at det virkede perfekt.


    Du skal manuelt ind i din BIOS og instille dine RAM. Se her
    http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=57874


    har du den nyeste biosversion inde på dit bundkort?


    Edit: hvis du ikke kan få det til at virke så lav en tråd på Corsairs forum det lyder meget som et RAM problem.


    mvh Stubkier


  • Har opdateret bios, ja. Det var noget af det første jeg gjorde, da jeg havde læst om en masse problemer med bios'en på netop det bundkort, men takker mange gange for hjælpen (er på arbejde nu, men skal nok poste nogle resultater når jeg kommer hjem og får prøvet de nye forslag :)