Skifter fra AMD til Intel og har et par spørgsmål

  • I overmorgen skal jeg have sat min nye PC op.


    Jeg har bestilt følgende:


    Windows Vista Home Premium Retail versionen


    GFX: Inno3D GeForce 8800GTX
    CPU: Q6600
    Bundkort: ASUS P5K AiLifestyle Series
    Ram: Corsair XMS2 2 x 1 GB
    CPU Køler: Zalman ZA-7700-CU Socket 775 køler



    Først: Hvad er forskellen på ASUS P5K AiLifestyle Series OGSÅ ASUS P5KC AiLifestyle Series ?



    Dernæst: jeg har aldrig haft en Intelprocessor er der noget man skal vide og evt. huske at slå til/fra i Bios ?

  • Jeg ville nu råde dig til at købe 4gb ram nu hvor du køber vista.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Grunden til jeg kun har købt 2 x 1 GB er at de ram jeg gerne vil have (2x2GB) ikke er på lager endnu og jeg VIL ha det andet nu :crazyeyes: Så planen er at sælge de ram her om 1 mdåneds tid også købe de andre.... Så har jeg også en mulighed for rent faktisk at finde ud af om 2GB er nok for der er åbenbart delte meninger om det..

  • Ville jeg også, når han nu ikke vil oc.


    Dem HER er de billigste 2x2gb kits, og de er på lager hos shg, (der ville jeg ihvertflad bestille hvis jeg var dig) og forventet leverings tid på 1-2dage ;)

  • Hejsa

    Lidt trist at se en der går over til the dark side !!!


    Nå men held og lykke med dit nye sys som i øvrigt ser meget nice ud :9xo

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    og husk nu hvis du skal ha' 4GB ram så er det er 64Bit operativ system du skal ha'


    Mener da der er begge dele på retail udgaven han har købt?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Susperia


    Mener da der er begge dele på retail udgaven han har købt?


    det kan faktisk godt være at du har ret i det.


    Fredsgaard hvorfor har du bestilt Retail versionen, du kan få en OEM version (da skal dog så vælge enten 32Bit eller 64Bit) til omkring 700kr.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255983

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK
    Ville jeg også, når han nu ikke vil oc.


    Dem HER er de billigste 2x2gb kits, og de er på lager hos shg, (der ville jeg ihvertflad bestille hvis jeg var dig) og forventet leverings tid på 1-2dage ;)


    Jeg syntes bare de fleste siger man skal køre med PC 6400 Ram til sådan et setup ?

  • Quote

    Originally posted by Fredsgaard


    Jeg syntes bare de fleste siger man skal køre med PC 6400 Ram til sådan et setup ?


    Det er næsten ligegyldigt med de tal, når du ikke skal overclocke!
    I længten, der er det jo også hvor mange mega byte ram man har.
    Så nup du hellere 2x2 gb!

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Dog så er hurtigere ram = hurtigere maskine... :D


    ikke hvis han ikke vil oc, så kan han købe pc5400 eller pc 8000 ram, det eneste der kunne gøre en forskel er hvis man vil lege med timings..og det vil han næppe.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    ikke hvis han ikke vil oc, så kan han købe pc5400 eller pc 8000 ram, det eneste der kunne gøre en forskel er hvis man vil lege med timings..og det vil han næppe.


    man kan jo godt sætte sin ram til at køre hurtigere end DDR667 eller DDR800 og stadig køre standart cpu speed, det giver bare ikke ret meget (næsten ikke noget).

  • Quote

    Originally posted by Svan
    de lavere timings, men hovedsageligt de hurtigere giver fx højere FPS i spil, vi snakker ikke særlig meget men der er noget at hente...


    Men 2gb ram mere kan også gå hen og give flere fps i de kommende spil :)

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK


    Men 2gb ram mere kan også gå hen og give flere fps i de kommende spil :)


    Ja, det kommer anpå hvor meget man bruger etc. dog er det sikkert at 4GB så småt begynder at blive standard når vi rykker over til 64-bit Vista samt programmer begynder at vil have flere ram i det hele taget...

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Ja, det kommer anpå hvor meget man bruger etc. dog er det sikkert at 4GB så småt begynder at blive standard når vi rykker over til 64-bit Vista samt programmer begynder at vil have flere ram i det hele taget...


    Hvis M$' frigivelsesplan for fremtidige operative systemer, så bliver 64 bit Vista aldrig standard.