Køler valg til DQ6

  • Jeg har købt et fint gigabyte DQ6 bundkort men min ninja passer ikke på den pga. den har en monteringsplade der skal fastgøres uder bundkortet. Men dette er ikke muligt pga. der sidder noget køling fra bundkortet der.


    Så nu skal jeg ud og ha en ny.


    Jeg kunne jo ta samme model af køleren bare rev B. Det er samme montering som std 775 kølere har.


    MEn er der kommet andre bedre kølere til socket 775 ?

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Der er Thermalright IFX-14 som er helt ny, men jeg tvivler på at den kan være på dit bundkort.
    Eller så er der jo Noctua NH-U12F Den tror jeg godt kan sidte på dit kort.
    Eller så er der jo Sunbeam Tuniq Tower , ikke fordi jeg tror den kan være der, men måske rager den op over de ting som køler din northbridge og alt det der...


    /Kristian

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK
    Der er Thermalright IFX-14 som er helt ny, men jeg tvivler på at den kan være på dit bundkort.
    Eller så er der jo Noctua NH-U12F Den tror jeg godt kan sidte på dit kort.
    Eller så er der jo Sunbeam Tuniq Tower , ikke fordi jeg tror den kan være der, men måske rager den op over de ting som køler din northbridge og alt det der...


    /Kristian


    Flindt kender du overhovedet nogen af de produkter, den IFX-14 har altså et stort monteringsbeslag som skal sidde på bagsiden af bundkortet.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Quote

    Originally posted by jesdals


    Flindt kender du overhovedet nogen af de produkter, den IFX-14 har altså et stort monteringsbeslag som skal sidde på bagsiden af bundkortet.


    Ja jeg kender den ;)
    Men hvor vil du hen med at den har et bagside monterings beslag? :/
    Altså han vil jo gerne vide hvilke kølere som er lige så gode/bedre end den han har nu.
    Og om så de kan være der.

  • Problemet med netop det omtalte bundkort er at der sidder en metal plade på bagsiden af bundkortet, hvilket gør det meget svært/umuligt at bruge kølere som skal have en bagplade.


    Derfor er de kølere man skal kigge efter nogen som bruger samme system som boxkøleren eller et tilsvarende system uden bagplade.


    Så Artisan den køler du har kigget på er nok den bedste.


    Mvh Stubkier

  • Artisan kom til at tænke på om du kan bruge rev. B beslaget på den køler du har nu? Går udfra det er den her http://www.scythe-usa.com/product/cpu/001/index.html vi taler om.


    For så kunne du da prøve at smide et par tråde på div. forums om der f.eks. var nogen AMD brugere som ville sælge dig beslaget fra deres køler? Smider lige et pic du kan bruge, hvis du vil lave en tråd. Skal da heller ikke kunne sige af om man kan købe monteringsbeslaget løst.


    EDIT: Glem det igen, kan se at rev. B har ekstra huller i bunden på kobbersoklen til beslaget :( så den går ikke og det kan nok ikke betale sig at eksperimenterer. Ellers en skam, det ville have været en billig løsning :)

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Jeg ved bare ikke om beslag fra en rev B passer til min model. Men hvis der ikke er andre kølere der er bedre end ninja så bliver det nok en rev b jeg køber :clap:


    EDIT
    Passer vidst ikke da på den nye model skal LGA775 monteringen skrues på det kobber. MEn de huller er der slet ikke på min model.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().