Spørgsmål: Kiss 1600

  • http://www-uk.linksys.com/serv…Wrapper&lid=5558643212L00



    har denne blueray ???


    shg.dk siger den har. men kan ikke lige se noget på kiss hjemmeside..
    og er den det værd at købe??
    der står den kan afspille mange formater. kan jeg enten opdatere firmware eller installere andet firmware og så have mulighed for at afspille img/avi/ogg/mpg osv???


    og hvis andre kender til nogle lækre informationer ville jeg være rigtig glad.. vi står og mangler en dvd afspiller og den skal helst være fremtidsikker, jeg ser der er HDMI i den og den kan køre op til 1080I som er det perfekte, korrekt?

  • ahh ok..



    som beskrevet, så søger jeg noget lign et media center.. helst med lidt hardisk på.. Men ikke påkrævet..
    Den skal kunne være kodefri, og kunne spille img filer osv..
    eller i hvert fald en måde at afspille dem på uden at skulle bruge min computer koblet op

  • Skal lige siges at hvis dit fjernsyn ikke har opløsningen 1920x1080 får du ikke noget ud af at
    køre 1080i eller 1080p..


    Heller ikke selvom dit TV kan..


    Mit 40" har en opløsning på 1366x768, og kan køre 720p samt 1080i.


    Men da opløsningen reelt er forlille til 1080i skalerer den bare billedet ned
    igen så det passer til min skærm..


    Så hvis du køber en DVD afspiller der kan opskallerer til 720p og 1080i,
    kan du lige så godt køre 720p.


    For ellers vil din DVD afspiller opskallere til 1080i, hvorefter dit TV vil skalerer
    det ned igen så det passer til opløsningen til dit TV.


    Så med mindre du har et FullHD (1920x1080) får du ikke mere ud af at køre
    1080i.


    Så hold dig bare til 720p.


  • det er nemlig det der skal købes et 40" samsung der køre FULLHD :)
    men jeg vidste godt nok ikke det andet du omtaler, men efter man har set hva d uhar skrevet giver det jo menning nok :)


    men mange tak for info ;)


  • Jeg så denne lille sag da jeg var på CeBit i foråret, mm den er laber!
    -den har IKKE BluRay som også andre har sagt.
    -om den er værd at købe tja det kommer jo an på om den lever op til dine krav?
    -du kan opdatere firmware, det klarer den faktisk selv hvis den er koblet på din router med kabel eller wifi, så kommer der små påmindelser op når der er kommet noget nyt.
    -den kan som alle andre Kiss maskiner afspille ihvertfald MPEG2/4 samt AVI - men regn ikke med Ogg da det er et opensource format, samt heller ikke IMG da det kræver nok lidt mere regnekraft end den her sag har.


    Hvis du får fat i et FullHD TV så er det her nok ikke helt sagen da den optimalt kun kører op til 720p, den kan også 1080i - men helt ærlig, Interlaced signaler?
    De hører i min verden efterhånden ikke længere hjemme nu vi har bedre alternativer, hele billeder med mindre fejl i tak (vi har vel alle set interlace fejl i retliniede flader på alm MPEG2 DVD? Puhaa..).


  • mange tak for dit svar :)


    ja jeg overvejer måske at få fat i en samsung dvd optager.. men igen, kender i ikke nogle som understøtter img og iso..
    grunden til ejg ville have kiss var på grund af design og simpelhed :P og så er de sku lækre.
    Så det jeg søger er en der er kodefri, er fremtids sikker, (behøver ikke blueray), kan afspille img og iso filer samt avi divx osv :) og har hardisk og WIFI

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    HTPC/mediacenter


    så kan du også upgrate den med blueray eller hddvd drev ect.


    Enig..
    Med de krav du har så lyder det mest af alt som om en lille HTPC er det bedste bud - nu hvor der er kommet ret lækre ITX samt uATX kort skulle det vel være en smal sag at bygge den selv.

  • Quote

    Originally posted by dB1


    Enig..
    Med de krav du har så lyder det mest af alt som om en lille HTPC er det bedste bud - nu hvor der er kommet ret lækre ITX samt uATX kort skulle det vel være en smal sag at bygge den selv.



    ja det har jeg også kigget på, og er nok også smartest.. men hva skal man smide i? nogle forslag til HTPC.
    lidt spørgsmål så, skal man købe mediecenter versionen af Vista / XP med også for at få bedst udnytte ud af det??


    Kan man så bruge den som dvd optager egenlig?? :)

  • for at kunne afspille alle HD film (vc1/h264/vmw9/mpeg2) uden frame tab
    vil jeg anbefale en E6850 da det er meget krævendene
    og powerdvd (beste/eneste) HDDVD/BLURAY player understøtter ikke quadro core


    GFX: RADION ATI HD2600
    kan ofloade cpu`en 90% ved h264 og vc1 encoded hd film
    har hdmi + onboard audio