Prisbillig CPU - E4300 eller X2 5000+ ?

  • Hey.


    Jeg er i gang med at finde ud af hvilket hardware mit næste system skal samles af.
    Hvis jeg kikker på nogle reviews af Intel Core 2 Duo E4300 ligger AMD X2 5000+ højere i de test resultater jeg har set.


    Bække CPUer ligger mellem 800 og 900 kr - og hvad jeg kan se er det X2 5000+ der performer bedst til prisen?.


    Er der andre perspektiver jeg skal have inde før jeg begynder at vælge X2.. Jeg er personligt mere til Core 2 Duo. Men vil jo selfølgelig have mest performence for pengene.


    Mvh.
    Martin

  • Af de 2 CPU'er ville jeg personligt klart vælge den 5000+ da der er mest knald i den..


    E4300 er sq lige lille nok synes jeg.. Self. kan den med OC blive sjovere, men der er mere lakrids i den 5000+ IMO :)

  • Det kommer vel meget an på om du skal oc? I så fald ville jeg da klart vælge 4300 eftersom du snilt burde kunne nå 3ghz med den. Bye bye 5000+@oc



    EDIT: MEn vent nu lige til på mandag hvor prisfaldene sker på en række c2d cpuer...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet 2 gange, sidst af Søndergård ().

  • Hvad skal der til for at E4300 giver god ydelse via OC.


    Skal der invisteres i store og dyre blæsere for at holde varme niveauet nede - eller hvordan fungere det.
    Det kræver vel også et rimeligt bundkort for at få det til at køre ordenilgt.