Udnytte 800 MHZ Med AMD

  • Kan jeg på nogen måder indstille systemet så jeg kan udnytte 800 MHZ på mine ram?Jeg udnytter PT "kun" 754 MHZ. Har forstået at det har noget med min processors ulige multiplier at gøre. Kan det ændres på nogen måder?

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

  • Damn. He he. det skal vist nærstuderes på et tidspunkt. er jo TOTALT newbie til det her så lige umiddelbart virker det lidt uoverskueligt :crazyeyes:Men der er jo kun en vej. At kaste sig ud i det :D

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

  • Well, kører selv med AMD som du kan se, og jeg kunne heller ikke få fuld spade ud af mine ram på std settings, pga den ulige multi som du selv omtaler..


    Men du kan snyde lidt evt, ved bare at hæve fsb på rammene en smule..


    Mener det kan gøres seperat inde i Bios på M2N serien..


    Btw - Hvordan kører sådan en 6000+ generelt? :)

  • Like a charmmmm. :clap: He he. men jeg kom også fra en athlon xp 2800+ :crazyeyes: Er godt klar over at intel er lidt foran og de overclocker bedre og alt det der,men jeg er rigtig tilfreds med den her, jeg ææælsker amd.. den kører sgu lynhurtigt det er helt sikkert.Syntes også at jeg har læst at som stock i enkelt applications såsom spil osv der skulle amd ræse derudaf og det oplever jeg da også når jeg spiller lost planet bl.a. Har dog læst at de har lidt probs med deres quad core med hensyn til temperatur,at de pt ikke kan komme højerer end 2.5 GHZ. Meeen,de skal nok rykke igen på et tidspunkt :D De har været der før og kommer op igen.

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m