Hjælp ang. ny(e) computere!

  • Hey Tweak.dk-brugere :)


    Jeg overvejer kraftigt at købe nye computere..


    Det skal være 1 bærbar, og en stationær computer.


    Den bærbar computer, skal koste i pris-klassen fra omkring 8000-11000 ca.
    Den skal primært bruges til gaming, dog også til lidt skolearbejde :)


    Den stationær computer, skal også bruges til gaming, og skal koste omkring 5000-7000.


    Jeg spiller for det meste Counter-strike, World of Warcraft, osv.


    Jeg har kigget inde på http://www.zepto.dk, så hvis i mener det er fine computere eller hvis i kender bedre steder i KBH-området må i meget gerne skrive til mig :)


    På forhånd tak :)

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Hvad er ideen i at have en bærbar til gaming og til skolearbejde hvis man har en stationær til det


    Next så får man ikke meget stationær for 7000 kr.


    Ville være mere fornuftigt at bruge en billigere bærbar til skolearbejde og den stationære til gaming.
    En bærbar til ca. 8.000 og en stationær til 9-10.000

  • Hej igen, og tak for hjælpen..


    Jeg vil have begge computere til at skulle game på.. Da jeg skal have en til både at være derhjemme, mens jeg også altid kan tage en bærbar med overalt :)


    Stationær computer må gerne være uden skærm keyboard osv.


    Men kender i en god hjemmeside hvor man kan købe computere samlet?


    Altså den bærbar computer, køber jeg for på http://www.zepto.dk, da jeg har fundet et par gode computere til ca. 10.000 - 12.000


    Men den stationær computer kunne jeg godt bruge hjælp til .. Det skal være en færdigbrygget computer, og må koste 7000-10000(11000). Ekstraydstyr som keyboard og mus osv, behøves ikke at følge med ..


    Men i må meget gerne skrive hvis i kender et godt sted at handle, og hvor man for en god computer for pengene..


    På forhånd tak

  • Kig på shg.dk 's færdigsamlede systemer :)


    http://www.shg.dk


    Dog vil jeg da lige indskyde at du kan få mere for pengene hvis du samler det hele selv....Det kræver self. at du ved hvordan man gør :) Eller at du kender en der kan gøre det.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Kig på shg.dk 's færdigsamlede systemer :)


    http://www.shg.dk


    Dog vil jeg da lige indskyde at du kan få mere for pengene hvis du samler det hele selv....Det kræver self. at du ved hvordan man gør :) Eller at du kender en der kan gøre det.


    Man kan også benytte sig af shg.dk hvor man så betaler 450 kr. eller sådan noget for at de samler den...

  • Quote

    Originally posted by Svan


    Man kan også benytte sig af shg.dk hvor man så betaler 450 kr. eller sådan noget for at de samler den...


    Ah, det vidste jeg så ikke :) Kunne være en idé for multimand.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hej igen :)


    Jeg har besluttet mig for, at købe flg. steder :


    ComputerCity, Zitech Computer og/eller Zepto


    Jeg har kigget på flg. computere, så jeg håber i kan hjælpe mig frem til, hvilken der er bedst og hvad man for mest computer ud af for pengene:


    Bærbar Computere:


    Computer City:


    1) Zepto 6625WD T71/2/160


    Pris: 10.999 kr.


    Intel Core 2 Duo T7300 Santa Rosa (2,0)
    2048 MB DDR2 ram (2x1024 MB)
    160 GB Hybrid harddisk 5400 rpm m/256 MB
    15,4" Wide SXGA+ TFT (1680x1050)
    GeForce Go8600M-GT 512 MB
    DVD±SuperMulti brænder
    GigabitLAN, WLAN Wpro (op til 300 Mbit)
    Kortlæser, 56K modem, 7.1 lyd m/SPDIF
    1,3 MP WebCam, Bluetooth 2.0, IR
    Windows Vista Home Premium
    6-cells batteri


    Link til computeren


    Zitech Computer


    1) Zitech Z1504B-5


    Pris: 11.578,75 kr.


    15,4", Core 2 Duo T7400 2,16GHz, 2GB DDR2, 100GB HDD, Vista Ultimate DK, Turbo3G


    Link til computer


    2) Zitech Z1404B-2


    Pris: 10.953,75 kr.


    14,1", Core 2 Duo T7200 2,0GHz, 2GB DDR2, 100GB HDD, Vista Business DK, Turbo3G


    Link til computer


    Zepto


    Da man på Zepto's hjemmeside kan konfigurere sin egen computer, havde jeg kigget på model:
    1) Znote 6625WD
    2) Znote 6224W
    3) Znote 6324W


    Prisen skal lægge på omkring 10.000 -> 11.000 og der skal følge Windows med.


    Link til hjemmesiden


    (( By the way, så kører Zepto med deres egne ram? Er der nogle der ved om der er stor forskel, eller er forskellen ikke så stor? ))


    Stationær Computer


    Computer City


    1) Acer Aspire E700


    PRIS: 9.999 kr.


    Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 GHz) Viiv
    4096 MB ram (4x1024 MB)
    1000 GB SATA harddisk 7200rpm (2x500 GB)
    GeForce 7650GS op til 527 MB
    DVI, TV-out
    DVD±Dual layer brænder
    10/100 LAN, Firewire
    Hybrid TV-Tuner m/fjernbetj.
    Windows Vista Home Premium


    Link til computeren


    Zitech Computer


    1) Zitech Premium


    PRIS : 10.499 kr.


    Core 2 Quad Q6600, 1GB DDR2, GF 8800GT 320MB, 320GB HDD, DVD±RW, sort


    Link til computeren


    2) Zitech Premium Intel E6700


    PRIS : 8.099 kr.


    Core 2 Duo E6700, 1GB DDR2, GF 8800GT 320MB, 320GB HDD, DVD±RW, sølv/blå


    Link til computeren


    3) Zitech Gamer´s Choice E6420


    PRIS : 6.598 kr.


    Core 2 Duo E6420, 1GB DDR2, 160GB HDD, DVD±RW, sølv/blå, Vista Home Premium DK


    Link til computeren


    -----------------------------------------


    Dette var vidst alt for nu. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig :)


    På forhånd tak :)

  • Nu har jeg ikke kigget dem igennem eller noget, men jeg kan sige at jeg ikke handler hos computercity længere da sidst jeg fik noget som ikke virkede skulle de teste den tyve gange og de troede ikke på hvad jeg sagde eller noget som helst, så går de ud bagved og kommer tilbage "vi kan ikke få den til at virke overhovedet" :crazyeyes: Står jeg der og tænker mange ting som jeg dog ikke siger højt :D

  • Hej igen ...


    Jeg står nu og er lige ved at købe en af computerne ..
    Men hvilke af ovenstående computere skal jeg holde mig fra, og hvilken af dem synes i jeg absolut skal købe..


    De skal kunne klare spil også i fremtiden, og have et godt grafikkort.


    Jeg havde tænkt mig den bærbar computer fra zepto.dk ; Zepto 6625WD og stationær computer fra Zitech.dk; Zitech Premium..


    Er det de rigtige computere til fremtidens spil? Og er de gode nok til prisen, eller? Hva er der af andre muligheder i store forretninger i KBH.?
    Vil nemlig helst ikke købe over nettet. Kender i gode butikker i kbh-området jeg ellers kan kigge på?


    På forhånd tak


    :)


  • Minus ved den Zitech computer er umiddelbart at den kun har 1GB ram og det er for lidt...