Hjælp til opsætning af Wireless AP

  • Hey tweakers...


    Jeg sidder med et kæmpe problem, som jeg meget meget gerne vil have løst.


    Jeg skal have lavet et accespoint som skal kunne opfange trådløst internet i hjemmet, også sende det videre gennem et almindeligt netværkskabel. Men dette har desværre ikke været helt så nemt som det måske lyder.


    Jeg har en P-335WT router fra ZyXEL, som sender trådløst internet uden problemer. Udover denne har jeg en G-570U som også er fra ZyXEL, og den skal fungere som trådløst accespoint. Jeg kan godt få mit accespoint til at fange routerens signal, men jeg kan ikke komme på internettet.


    Jeg kan ikke forstå hvad der er galt, alt ser ud til at fungere fint, men der er ingen internet i den forbindelse jeg får fra mit accespoint.


    Håber meget på at der er nogen derude, der har prøvet at arbejde med trådløse accespoints før, som kunne have en ide om hvad der kunne være galt.

  • Det du skal bruge (som jeg forstår det) er ikke et accespoint men en bridge....


    Det ser ud til at din router kan lave det (ifølge zyxel), men du skal kigge efter "bridge" i opsætningen.


    Håber det hjælper lidt.....


    /ask

  • har en alm router og derefter har jeg en trådløs som accespoint, havde samme problem, det eneste jeg skulle var at slå DHCP fra på min trådløse. samt at kablet der går fra router til accespoint skal sidde i den alm. port og ikke i wan.


    ved ikk om det er helt samme problem du har, men anyway fortæller lige om mit lign problem.


    nu har jeg så bare det problem at den smider internettet på min stationære, selvom signal er i max

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Hej, jeg har samme problem med samme Router. Mit AP er et NETGEAR ME102 (et ældgammelt et jeg havde stående). AP'et understøtter at fungere som Bridge eller som Access Point Client og routeren kan se access pointet. Jeg får dog heller ingen netværksforbindelse, jeg tror ikke det er et DHCP problem for selv om jeg angiver en fast IP har jeg ikke adgang til nettet..