Computer opgradering

  • Hejsa. Lavede tidligere en post for at informere mig lidt vedr. opgradering af min PC, jeg har i mellemtiden tænkt lidt over det, og overvejer stærkt at opgradere nu istedet for at vente, jeg skal enlig ikke bruge den til nogle seriøst spil, spiller lidt counter-strike og world of warcraft i ny og næ, men ellers ikke det store pt.


    Det ændre sig dog engang næste år (2008) når Warhammer Online udkommer, men har enligt ikke brug for computerkraft indtil da, men må da indrømme at det kribler i fingrende.


    Pt sidder jeg inde med


    MSI Platinum K8N socket 939
    AMD64 3500+
    Geforce 7800GS
    1024mb kingston value ram
    500w Q-tec strømforsyning


    Og overvejer som sagt at opgradere, men hvor meget er der at spare, hvis jeg venter de der 6-7 måneder? eller kommer der en helt ny CPU genereation lige om hjørnet?


    Jeg har stærkt overvejet at købe Geforce 8800GTS, Core 2 Duo E6600, og 4gb kickass ram - men er 4gb enligt nødvendigt, selv i MMORPGs som Warhammer Online? så står jeg jo også i den situation, at til den tid, bliver jeg vel næsten nød til at opgradere til vista, hvilket vel kræver en god slat ram?


    Mit budget er på ca. 7000kr, jeg regner med at bruge min gamle HD og min gamle strømforsyning, så vi kigger altså her på nyt graffikort, ram, cpu, motherboard, og et billigt kabinet (er enligt lidt ligeglad, for at være helt ærlig. den gemmes væk under bordet) og så må jeg købe en raptor som system disk når jeg får grunkerne til det, det er planen ihvertfald.


    Sidder også og skal udskifte min gamle, slidte 19 tommer crappy AOC CRT skærm, som vel efterhånden er godt og grundigt outdated. har kigget på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240524 og http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377589 - Det skal være til gaming.


    Kom med jeres foreslag please :) vent med at købe, køb nu, og i så fald, hvad skal jeg købe? har virkeligt brug for lidt rådgivning.



    På forhånd tak

  • smid 2*1 GB ram i den og den kan køre de spil du spiller nu fint....og nu ikke noget med at smide 3 eller 4 stænger ram i den, da cpuen er rigtig dårlig til at håndtere mere end 2.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Der er altid store penge at spare ved at vente.


    Om et lille halvt år kommer der 45nm CPU'er fra Intel, og de er klart værd at vente på, samtidig vil DDR3 RAM også være mere udbredt. Desuden er den latency man finder på DDR3 RAM i dag meget høje. De er allerede ved at falde drastisk, hvilket man ikke rigtig kan sige om priserne.


    Så derfor vil jeg opfordre dig til at vente det halve år, hvis du kan det. Så har NVIDIA sikkert også nogle forbedringer (refresh) af deres G80 chip, som både er hurtigere og laver mindre varme.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    smid 2*1 GB ram i den og den kan køre de spil du spiller nu fint....og nu ikke noget med at smide 3 eller 4 stænger ram i den, da cpuen er rigtig dårlig til at håndtere mere end 2.


    Snakker vi om at AMD64 3500+ er dårlig til at håndtere det, eller snakker vi generelt om at der kan forekomme problemer med 4 stænger? bare ren nysgerighed, fordi så vil jeg da huske det når jeg skal opgradere.

  • Quote

    Originally posted by ekkedude


    Snakker vi om at AMD64 3500+ er dårlig til at håndtere det, eller snakker vi generelt om at der kan forekomme problemer med 4 stænger? bare ren nysgerighed, fordi så vil jeg da huske det når jeg skal opgradere.


    Det er AMD der har problemer med mere end 2 stænger. Mener ikke Intel har problemer med det.


    Men jeg vil også gi Fragman ret. Køb dig et 2GB ram kit og vent...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Tak for svarene, tror også det bliver til et ram kit for nu og så købe stort ind engang Q1 2008 når warhammer online's udgivelses dato er annonceret, mon ikke der er gode odds for at få en super PC til den tid :)


    Lige en sidste ting, jeg har læst meget om at 99% af alle spil ikke understøtter Quad CPUer, nogle anelse om hvornår vi vil se spil der understøtter dem? og er der meget performance at hente?


    på forhånd tak

  • Quote

    Originally posted by ekkedude
    Tak for svarene, tror også det bliver til et ram kit for nu og så købe stort ind engang Q1 2008 når warhammer online's udgivelses dato er annonceret, mon ikke der er gode odds for at få en super PC til den tid :)


    Lige en sidste ting, jeg har læst meget om at 99% af alle spil ikke understøtter Quad CPUer, nogle anelse om hvornår vi vil se spil der understøtter dem? og er der meget performance at hente?


    på forhånd tak


    F.eks. Crysis vil understøtte 4 kerner. Warhammer Online gør sikkert også.