Grafik kort

  • Hej gutter!


    Jeg har et grafik kort: ASUS Radeon 9600 SE, ved ikke hvor mange MB, hvor kan jeg læse de henne?


    Jeg vil gerne vide om det er for gammelt til nye spil, for eksempel har jeg svært ved at køre Neverwinter Nights 2, jeg har 2,7GHZ pentium IV og 1024 MB ram.


    Hvis det er tilfældet: Kan jeg godt bare købe et bedre grafik kort og erstatte det med det gamle, hvis ja: hvilket grafik kort foreslår i?


    på forhånd mange tak

    Den ypperste mening med livet er at udrydde mentaliten der lægger grund for følgende sætning:
    "Så god kunne jeg også have været blevet, hvis min lærer bare havde givet mig nogle hårdere opgaver"


    Q.E.D
    BR


  • Det Asus grafikort du har nu, er ikke særlig godt til nyere spil.
    Men sig os hvilket bundkort du har, så kan vi finde ud af hvilke grafikort som passer i.

  • Gerne, hvor ser jeg det?



    Edited:
    Grafikkortet er AGP, hvis det er soklen du leder efter.

    Den ypperste mening med livet er at udrydde mentaliten der lægger grund for følgende sætning:
    "Så god kunne jeg også have været blevet, hvis min lærer bare havde givet mig nogle hårdere opgaver"


    Q.E.D
    BR

    Rettet 2 gange, sidst af Hellwrath ().

  • Quote

    Originally posted by Hellwrath
    Gerne, hvor ser jeg det?



    Edited:
    Grafikkortet er AGP, hvis det er soklen du leder efter.


    ah, det var skam bare hvilken sokkel.
    Men hvad vil du ofre?


    Her er nogle bud:



    Sapphire RADEON X1950 PRO 512mb


    XFX GeForce 7950 GT


    Et billigere: ASUS N7600GS/HTD Kan så nok ikke følge nær så godt med som de overstående

  • Det ser rigtig lækkert ud!


    Jeg har et par spørgsmål stadig: Hvad betyder det at Gforcen er en "begrænset version"


    Og tror du Grafikkortet kan løse mine problemer? eller kan det være processoren også er for langsom?

    Den ypperste mening med livet er at udrydde mentaliten der lægger grund for følgende sætning:
    "Så god kunne jeg også have været blevet, hvis min lærer bare havde givet mig nogle hårdere opgaver"


    Q.E.D
    BR

  • Quote

    Originally posted by Hellwrath
    Det ser rigtig lækkert ud!


    Jeg har et par spørgsmål stadig: Hvad betyder det at Gforcen er en "begrænset version"


    Og tror du Grafikkortet kan løse mine problemer? eller kan det være processoren også er for langsom?


    altså de grafikort der er nok lidt overkill til dit nuværende system.
    Hvis jeg var dig, ville jeg spare penge sammen til et HELT nyt system. For omkring 8000kr. kan man få noget rigitg godt hardware (Du kan jo bruge din skærm du har nu + keyboard + mus).

  • Som Flindt_DK siger, det er hele dit system som gør at nye spil ikke køre så godt. At skifte grafikkort vil hjælpe en del men at skifte det hele vil virkelig hjælpe dig meget.


    Dvs, Nyt bundkort, RAM, Grafikkort, CPU.


    For 6000 tror jeg du kan få noget udmærket.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Jeg står også med et tilbud for følgende computer:


    Pris: 5000
    Intel Core 2 Duo Processor E 4300 1,8 Ghz 2mb l2 cache 800 MHZ FSB
    Vista
    Nvidia Geforce 8400 GS grafikkort
    2GB Ram
    320 GB harddisk


    Processoren er jo direkte elendig, medmindre at duo processor betyder den er på 2*1,8 ghz=3,6 ghz (er det rigtigt?)


    Så kunne jeg evt. pille processoren ud og købe en seperat der er hurtigere som jeg kan plugge ind? eller?

    Den ypperste mening med livet er at udrydde mentaliten der lægger grund for følgende sætning:
    "Så god kunne jeg også have været blevet, hvis min lærer bare havde givet mig nogle hårdere opgaver"


    Q.E.D
    BR


  • Det ville jeg ikke vælge hvis jeg var dig. Det grafik kort kan ikke rigtigt noget.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • nå for den. Jamen jeg må se mig slået, jeg kan ikke sortere de dårlige fra de gode ting... Kunne du evt give mig et forslag på noget der kan tage de nyeste spil flydende? evt til en 7000 kroner

    Den ypperste mening med livet er at udrydde mentaliten der lægger grund for følgende sætning:
    "Så god kunne jeg også have været blevet, hvis min lærer bare havde givet mig nogle hårdere opgaver"


    Q.E.D
    BR

  • nu byder jeg lige ind med et nyt system til dig men har lige et par spøgsmål.


    skal det være en intel eller amd cpu. vis intel skal bundkortet så også supporte 1333 mhz cpu eller kan du nøjes med 1066 mhz

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    nu byder jeg lige ind med et nyt system til dig men har lige et par spøgsmål.


    skal det være en intel eller amd cpu. vis intel skal bundkortet så også supporte 1333 mhz cpu eller kan du nøjes med 1066 mhz


    De der tal tror jeg ikke han forstå meget af :P


    Men han skal da have intel da det er bedst.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Jeg aner ikke hvad forskellen er, hvis ikke der er den store forskel på min spille oplevelse så tager jeg den billigeste. AMD er helt fint, og vist også lidt billigere. Eller det ved jeg ikke, vil oplevelsen være anderledes hvis det er AMD?

    Den ypperste mening med livet er at udrydde mentaliten der lægger grund for følgende sætning:
    "Så god kunne jeg også have været blevet, hvis min lærer bare havde givet mig nogle hårdere opgaver"


    Q.E.D
    BR

    Rettet en gang, sidst af Hellwrath ().

  • ved så ikk om amd kan være med mere købte lige selv en intel core 2 duo e6600 cpu her på et par 2 dage siden og springet fra en amd 3500+ der var oc'et til en core 2 duo var stort og core 2 duo cpu'er er vis også hurtigst og intel's cpu'er skulle vis også få et pris drop her snart

  • Her er et godt system til pengene!
    Jeg regner med at du har et kabinet som du kan bruge.
    Hvis det var mit system det der, så ville jeg skam være glad!


    EDIT - Intel sænker priserne den 22. Juli. Jeg tænkte du skal jo også have et operativ system, du skal have vista for at få dx10.
    Husk at tage en 64bits version af vista, ligesom den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255979 Du kan se om det det er 32 eller 64 bits ved at trykke på det lille kryds til ventre for der hvor der står programmel.

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    her kommer et byd med intel cpu.


    http://www.shg.dk/


    det kommer til at koste 6962 kr


    du linker jo bare til shg's forside... :9xo
    Men Hellwrath prøv og tag et kig på det system som jeg foreslog dig ;)

  • Det gik stærkt! Lækkert!


    Et par spørgsmål: 2,4 GHZ, min gamle er på 2,7... Men den er måske stadig meget bedre fordi den er duo eller hvordan?


    Hvis jeg nu er for dum til at samle den, hvor kan man så hyre en til at gøre det?

    Den ypperste mening med livet er at udrydde mentaliten der lægger grund for følgende sætning:
    "Så god kunne jeg også have været blevet, hvis min lærer bare havde givet mig nogle hårdere opgaver"


    Q.E.D
    BR

  • Quote

    Originally posted by Hellwrath
    Det gik stærkt! Lækkert!


    Et par spørgsmål: 2,4 GHZ, min gamle er på 2,7... Men den er måske stadig meget bedre fordi den er duo eller hvordan?


    Hvis jeg nu er for dum til at samle den, hvor kan man så hyre en til at gøre det?


    Den er meget bedre en din gamle processor.
    Og du kan sagtens samle den pc. det kan næsten alle mennesker.
    Du skal bare sørge for at du har manualerne på alle dine ting, så du kan se hvordan man sætter det til.